جستجوگر پیشرفته






ادکلن تستر

شاید هنگام خرید عطر و ادکلن پرسش هایی به ذهنتان خطور کرده باشد؛ مانند فرق ادکلن تستر و ادکلن اصلی چیست؟ آیا عطر اوریجینال همان ادکلن تستر است؟ چطور ادکلن تستر اصل را از ادکلن تستر تقلبی تشخیص دهیم؟ این ها پرسش هایی است که همواره خریداران ادکلن و عطر با آنها روبه رو بوده اند. دراینجا، قصد داریم به تمام پرسش هایتان درباره ادکلن تستر پاسخ دهیم.

تستر ادکلن یا عطر چیست؟

ادکلن تستر نمونه اصل ادکلن هاست. درحقیقت، ادکلن تستر نمونه ای از ادکلن هایی محسوب می شود که شرکت سازنده عطر در اختیار فروشندگان قرار می دهد تا اگر خریداران بخواهند عطر مورد پسند خود را تست کنند بتوانند از نمونه ادکلن تستر، به راحتی، رایحه آن عطر را استشمام کنند و ادکلن خود را با اطمینان بخرند.

درکل، ادکلن تستر برای فروش نیست، اما امروزه در اغلب کشورها به ویژه خاورمیانه، شرق اروپا و حتی آمریکا  ادکلن های تستر به فروش می رسند. علت این امر هم افزایش قیمت عطر و ادکلن در دنیاست.

ترکیب ادکلن تستر (مواد تشکیل دهنده عطر) هیچ فرقی با ترکیب ادکلن معمولی و اصل ندارد، همه مواد و ترکیبات درون عطر یا ادکلن اوریجینال در ادکلن تستر نیز وجود دارد و بیشترین تفاوت ادکلن تستر با ادکلن های دیگر در شکل و ظاهر رسمی بسته بندی ادکلن یا عطر است.

درحقیقت، کارخانه های تولید عطر و ادکلن با عرضه ادکلن تستر تلاش می کنند خریداران عطر را اغوا یا ترغیب کنند که محصول آنها را خریداری نمایند. اغلب ادکلن های تستر شرکت های عطرسازی در یک طرح و اندازه ساخته می شوند.

مزایای ادکلن تستر در یک نگاه:

** قیمت مناسب تر ادکلن تستر نسبت به ادکلن معمولی

**‌ برخورداری از 100 درصد رایحه عطر یا ادکلن (کیفیت عالی)

** اندازه کوچک تر و قابل حمل ادکلن تستر

 تفاوت ادکلن تستر با اصلی

 چرا گاهی به نظر می رسد رایحه ادکلن تستر قوی تر و ماندگارتر است؟

درحقیقت، ادکلن تستر با عطر یا ادکلن های معمولی و اصل از لحاظ رایحه، پخش بو و ماندگاری هیچ گونه تفاوتی ندارد. اما گاهی برخی از شرکت های سازنده عطر با قوی تر کردن نت اولیه عطر تلاش می کنند خریدار یا مشتری بتواند رایحه عطر را بهتر استشمام کند و تمایل پیدا کند آن ادکلن را خریداری نماید. البته این مسئله را اغلب شرکت ها اعلام نکرده یا نپذیرفته اند، اما تجربه خریداران از ادکلن تستر نشان می دهد،‌ گاهی رایحه به طور قوی تر در ادکلن تستر وجود دارد.

 دلایل دیگر برای پر فروش بودن ادکلن های تستر

همان گونه که اشاره کردیم اکثر کشورها به دلایل گران تر شدن قیمت عطر و مسائل مالیاتی تمایل بیشتری دارند که ادکلن تستر را برای فروش عرضه کنند. در ایران، قیمت مناسب، تقاضای بسیار و گاهی ارائه نشدن رایگان ادکلن تستر توسط عمده فروش های ادکلن و عطر موجب شده است ادکلن های تستر، بیشتر عرضه شوند.

 خرید عطر و ادکلن

 چگونه تشخیص دهیم؟

ادکلن تستر یا هر نوع ادکلن دیگر را توصیه می کنیم از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. بهترین پیشنهاد برای خریداری هر نوع محصول اصل، خریداری آن از مراکز عرضه معتبر است تا با خیالی راحت محصول خود را خریداری کنید.

 سخن آخر

ازآنجاکه ادکلن تستر هم قیمت کمتری دارد و هم با نمونه عطر یا ادکلن اصلی از نظر ترکیبات تفاوت ندارد، یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین ادکلن هاست. به دلیل گران شدن قیمت عطر و ادکلن، کشورهای گوناگون فروش ادکلن تستر را آغاز کردند. در ایران نیز فروش ادکلن تستر به علت های گوناگون مثل قیمت خوب، تقاضای بسیار و کیفیت عالی شروع شد. در این مطلب، تلاش کردیم به طور تخصصی ادکلن تستر را بررسی کنیم و اطلاعاتی کامل درباره ادکلن تستر در اختیارتان قرار دهیم تا به راحتی بتوانید ادکلن مورد نظرتان را خریداری کنید.

 

منبع: بیتوته



امتیاز :

تفاوت ادکلن تستر با اصلی نوشته شده در پنجشنبه 06 خرداد 1400 ساعت 15:06
توسط : مدیر سایت

آیا پیش آمده است كه از انجام كاری كه مطمئن بودید همسرتان را خوشحال می‌كند نتیجه عكس گرفته باشید؟ آیا هنگامی كه او به هر گونه لطف شما به طرزی منفی پاسخ می‌ گوید، یكه می ‌خورید؟

اشتباه کردن

بسیاری از زنان در نحوه ارتباط خود با همسران شان مرتكب اشتباهاتی می‌ شوند كه رابطه آنان را دچار اختلال می ‌كند. بسیاری از این اشتباهات در نتیجه الگوهای رفتاری است كه ما از مادران و مادربزرگ‌ های خود گرفته‌ایم. هنگامی كه این عادت ‌ها و روش ‌ها را در دنیای امروز به كار می ‌بریم احساس بدی به ما می ‌دهند و باعث می ‌شوند همسران مان نیز رفتار بدی با ما داشته باشند. بعضی از این اشتباهات از این گونه‌اند:

اشتباه اول :زنان در حق مردان مادری کرده و آنان را با بچه‌ها اشتباه می‌گیرند:

به این جملات توجه كنید: «مواظب باش كیف پولت را فراموش نكنی»، «قبض برق را پرداختی؟»، «می دانی ماشین بنزین ندارد؟»، «چند بار باید گفت این حوله‌ های خیس را روی زمین نینداز» و«اگر با این لباس نازك بیرون بروی حتما سرما می ‌خوری.» یكی از معمول ‌ترین و مخرب ‌ترین عادات ارتباطی زنان با مردان است. ما به گونه‌ای با آنان رفتار می ‌كنیم كه گویی كودكی بیش نیستند و این‌ طور فرض می ‌كنیم كه ناتوانند و نمی ‌توانند از خودشان مراقبت كنند و نیاز دارند ما زندگی ‌شان را بگردانیم. البته این پیش ‌فرض‌ های ما در بسیاری از مواقع حقیقت دارند، اما موضوعی كه در این جا اهمیت دارد این است: هنگامی كه با یك مرد مانند پسربچه كوچكی رفتار می‌ كنید او نیز شما را مایوس نكرده و مانند بچه‌ای كوچك رفتار خواهد كرد. هنگامی كه انتظار دارید ناتوان، درمانده و ضعیف باشد، او نیز ناتوان، درمانده و ضعیف می‌ نماید.

 این جمله یعنی اینکه زنان بیش از حد در حق مردان مفید واقع می‌شوند و کارهای را که خودشان می‌بایست انجام دهند برایشان انجام می‌دهیم برای مثال:

 ** در حق آنها زیاد از حد مفید هستید، مثلا: دنبال کلید‌هایش می‌گردیم، لباس‌ هایش را پشت سرش جمع می ‌كنیم و مانند آن.

 ** راه انداختن بازی‌های کلامی با آنها جهت بیرون کشیدن اطلاعات: گرسنه ای؟ چی دوست داری؟ چی کار کردی؟

 ** ما چنین فرض می‌کنیم که مردها کم حافظه‌و فراموشكارند و اطلاعاتی که می‌بایست خودشان به خاطر داشته باشند ما باید به آنها گوش زد کنیم: وقتی رسیدی زنگ بزنی، وقت دکتر امروزت یادت نره! یادت نره بچه‌ها رو از مدرسه بیاری!

 ** آن‌ها را نکوهش می‌کنید ، گویی بچه‌اند: نمی‌ بینی هوا سرد است؟ چند بار بگم چراغ‌ها را قبل از خوابیدن خاموش کن!

 **به عهده گرفتن کارهایی که فکر می‌کنید نمی‌توانند به درستی انجام دهند: یک روز با بچه‌ها فرستادمش که برن لباس بخرن فاجعه بود! دیگه همچین کاری را نمی‌کنم.

 **اصلاح اشتباهات و امر ونهی کردن به آنها: اگر جای تو بودم از سمت چپ رانندگی می‌کردم! اگر جای تو بودم از رضا به خاطر کاری که انجام دادم معذرت خواهی می‌کردم.

 اما چرا ؟؟؟

ما زن‌ ها برای مادری كردن آموزش دیده‌ایم و برای آن نیز پاداش می‌ گیریم. وقتی بچه بودید یگانه الگوی تان مادرتان بود. همواره شاهد بودید كه او چگونه از خواهر و برادرتان حمایت می‌ كرد. شما نیز آموختید حمایت‌ گر، مهربان و فداكار باشید و به نیازهای دیگران رسیدگی كنید. هم چنین شاهد بودید چگونه مادرتان در حق پدرتان مادری می‌كرده است، در نتیجه شما نیز چنین آموختید. پس وقتی بزرگ شدید و ازدواج كردید عینا همین كار را با همسرتان انجام دادید. ما به این دلیل در حق مردان زندگی مان مادری می‌كنیم كه آن ها را به خود وابسته سازیم. وقتی تلاش می ‌كنیم كلیه نیازهای شوهر خود را برآورده سازیم او را شدیدا به خود وابسته می‌ كنیم. مردان نیز عادت دارند كه در حق شان مادری شود، مردها در كودكی همواره شاهد بوده‌اند كه مادرشان از آن ها مراقبت كرده است، بنابراین برای شان عادی است به همسر خود اجازه دهند این نقش را ادامه دهد.

 اما چرا بعد از مدتی با وجود تمام این فداکاری‌هایتان ، باز هم روابطتان خراب می‌شود؟؟

**علی رغم اینکه در ابتدا این روابط جوانب مثبتی دارد اما بعد از گذشت زمان همسرتان از شما منزجر شده و علیه‌ شما طغیان خواهد كرد. ممكن است از رفتارتان شكایتی نداشته باشد، حتی ممكن است اصرار كند به این كار خود ادامه دهید، اما یك روز شورش خواهد كرد چون الان او همانند یک پسر بچه‌ای است که همیشه آرزوی این را دارد که خانه، هم چنین مادر خود را ترک گفته و مستقل زندگی کند و با برقراری رابطه‌ای جدید آنها مادرشان (همسرانشان) را با یک معشوقه معاوضه می‌کنند.

 ** با همسرتان طوری رفتار می‌ كنید كه گویی او بی ‌لیاقت است، و لذا او نیز احساس بی ‌لیاقتی كرده و در نتیجه اعتماد به نفسش پایین خواهد آمد و باعث به وجود آمدن یک چرخه‌ی معیوب در زندگی می‌شود. وقتی یك مرد احساس خوبی نسبت به خودش ندارد شما را نیز كمتر دوست خواهد داشت.

 راه حل:

** از انجام دادن کار‌هایی که همسرتان خودش می‌تواند انجام دهد پرهیز کنید: اجازه دهید خودش دنبال کلیدش بگردد. ولی هیچ‌گاه جواب سرد کننده‌ای به او ندهید مثلا به او نگویید خودت برو بگرد من که مادرت نیستم، حتی توصیه نمی ‌كنم كه در حق همسرتان مهربان و حمایت‌ گر نباشید، بلكه هدف این است كه كمتر مانند یك مادر با او رفتار كنید.

 ** با همسرتان مانند شخصی لایق، دانا و قابل اعتماد رفتار کنید. به جای او فكر نكنید و تقویمش نباشید. یک بار که وقت دکترش را فراموش کرد دفعه‌ی بعدی آن را به خاطر می‌سپارد.

 ** مسئولیت‌ها را به او واگذار کنید و اگر از انجام آنها برنیامد سعی نکنید مسولیت‌ها را از او سلب نمایید. به او اجازه دهید اشتباه كند و عواقب آن را نیز بپذیرد، زیرا تنها از این راه می ‌تواند بیاموزد كارها را به درستی انجام دهد.

 **از رفتارهای مادرانه خود لیستی تهیه كنید، چند هفته مراقب اعمال و رفتارتان باشید. اولین قدم در تغییر رفتارهای خود آگاه شدن از آن ها است.

منبع: بیتوته



امتیاز :

اشتباهاتی با عطر و بوی زنانه نوشته شده در پنجشنبه 06 خرداد 1400 ساعت 15:03
توسط : مدیر سایت

ادو پرفیوم زنانه کارتیر لا پانتیر (له پنتر)

Cartier - La Panthere

معرفی عطر زنانه کارتیر لا پانتیر

عطر زنانه کارتیر لا پانتیر (له پنتر) در سال 2014 توسط دستان عطار هنرمند متیلده لاران به سفارش برند کاتیر ساخته شد. عطر ادکلن زنانه کارتیر لا پانتیر در دسته عطرهای محبوب و پرفروش زنانه دسته بندی می شود. محبوبیت این عطر در میان اغلب بانوان جوان زیاد است به طوری که در قفسه عطرهای فروشگاه های عطر و ادکلن جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. عطر ادکلن زنانه کارتیر لا پانتیر رایحه ای چایپر گلی دارد و در میان بانوان بسیار محبوب است. این ادکلن زنانه در دسته عطرهای معتدل طبقه بندی می شود و برای استفاده روزانه و شبانه در هر چهار فصل بسیار مناسب و محبوب است. 

اگر به عنوان بانویی شیک که همیشه به استایل خوشبو و معطر خود اهمیت می دهید هستند هرگز این عطر زنانه خوشبو و جذاب را از دست ندهید و مطمئن باشید عطر ادکلن زنانه کارتیر لا پانتیر قطعاً یکی از بهترین گزینه هاست.
طراحی ظاهری این ادکلن زنانه هم بسیار شکیل، زیبا و زنانه است و دل هر بانویی را جذب خودش می کند.
کارتیر لا پانتیر در اکثر فروشگاه اینترنتی ادکلن اورجینال که کارشان فروش عطرهای برند و اورجینال است بزنید، مشاهده خواهید کرد که این عطر زنانه با اندازه های 75 میل به صورت شیشه اصلی عطر و 1.5 میل به صورت سمپل (جهت تست رایحه عطر) به فروش می رسد.
کارتیر لا پانتیر، ادو پرفیومی بیشتر در خور و شایسته مراسم های رسمی و مهم. رایحه عطر بیشتر مناسب خانم های جوان و جذاب و جاافتاده است و خیلی برای دختران جوان مناسب نیست. برخی خانم ها هم در طول روز بیشتر عطرهای سنگین را می پسندند. آنها هم می توانند در طول روز از رایحه این عطر استفاده و لذت ببرند.

همانگونه که گفتیم، کارتیر لا پانتیر یک عطر معتدل است. رایحه معتدل عطر از ترکیب روایح ترنج، بادیان رومی، توت فرنگی، ریواس و خشکبار در‌ نت آغازین، آغاز می شود. در نت میانی ترکیبات شگفت‌انگیز رایحه رز، گاردنیای یاسمنی، گل یلانگ، شکوفه پرتقال و گلابی به میان می آید و رویایی وصف‌ناشدنی از مجموعه گلهای بسیار معطر و خوشبو را مجسم می‌کند. در نت پایانی ترکیب روایحی مشک، نعناع هندی، خزه درخت بلوط و چرم عطر عطر زنانه ادوپرفیوم له پنتر را با رایحه ای بسیار جذاب تر و خاص تر به یاد ماندنی می کند. عطر ادکلن زنانه کارتیر لا پانتیر پخش بو و ماندگاری عالی و در عین حال ظاهری بسیار شکیل و زنانه دارد و محبوب بانوان طرفدار عطرهای گلی و فرانسوی است.



امتیاز :

ادو پرفیوم زنانه کارتیر لا پانتیر (له پنتر) نوشته شده در پنجشنبه 06 خرداد 1400 ساعت 14:10
توسط : مدیر سایت

عطر چیز بسیار قدرتمندی است

 دانشگاه که می‌رفتم، عاشق پسری شده بودم که به نظرم عطری فوق‌العاده داشت.بوی او، که ترکیبی از بوی بدنش با عطر و ادوکلنش بود، باعث می‌شد احساس کنم که انگار از قوی‌ترین ماده روان‌گردان استفاده کرده‌ام، طوری که سرم گیج می‌رفت و قلبم به تپش می‌افتاد و همه چیز دور و برم شدیداً روشن می‌شد.

عطر چیز بسیار قدرتمندی است.
جالب اینجاست، بعد از اینکه دیگر عاشقش نبودم، بوی عطرش کاملاً متفاوت شده بود.
آن بوی دلپذیر که عاشق آن بودم با چیز دیگری جایگزین شده بود. چیزی که به جرات می‌توانم بگویم حتی بد بود.

آیا بوی او واقعاً نشان دهنده احساس من به او بود؟ یا به طور اتفاقی آن هفته ادوکلنش را عوض کرده بود؟
دو سال پیش، تیم داولینگ (Tim Dowling) نویسنده گاردین، از تجربه خود در یک آزمایشگاه ژنتیک نوشته بود که در آنجا آزمایشاتی بر روی DNA خودش و همسرش انجام داده بود تا ببیند با هم مطابق هستند یا خیر.

وقتی می‌خواست درست یا غلط بودن باور قدیمی که دو طرف بوی یکسان دارند را ثابت کند، کنجکاوی‌اش تحریک شد.

ظاهراً انسان‌ها می‌توانند قسمت‌های خاصی از DNA معشوقشان که تشکیل‌دهنده سیستم ایمنی آنهاست و ژن‌های سازگاری بافتی ماژور (MHC) نامیده می‌شوند را بو بکشند تا بفمند با چه کسی سازگاری دارند.

ما به سمت کسانی کشیده می‌شویم که ترکیبات MHC آنها با ما متفاوت است طوریکه سیستم‌ایمنی فرزندمان بتواند دربرابر تعداد بیماری‌های بیشتری از او محافظت کند.

این تصور که بوی ما به تمایلمان به جذب شدن به سمت افراد خاص با ترکیبات MHC خاص مرتبط است بر مبنای یک تحقیق بسیار معروف است که نشان می‌دهد زنان بوی تی‌شرت‌هایی که توسط مردانی که MHC متفاوت با آنها داشته‌اند پوشیده شده را ترجیح می‌داده‌اند و به نظرشان می‌رسیده که بوی تی‌شرت‌هایی که توسط مردانی با MHC مشابه با خودشان پوشیده شده، نامطبوع بوده است.

مشخص می‌شود که داولینگ و همسرش کاملاً با هم سازگار بودند: ترکیبات MHC آنها تفاوت‌های عمده‌ای با هم داشت.

به نظر می‌رسد که آنها خیلی خوب همدیگر را بو کشیده و پیدا کرده‌اند.
تجربه داولینگ انعکاسی از این است که چطور بو می‌تواند به ما کمک کند شریک زندگی‌مان را پیدا کنیم.و بااینکه این تنها راه پیدا کردن نیمه گمشده‌مان در زندگی نیست، اما یکی از آن عواملی است که اتفاقاً خیلی‌ها نادیده می‌گیرند.

حس بویایی ما علاوه بر اینکه کمکمان می‌کند شریک زندگی‌ مناسب خودمان را پیدا کنیم، کمکمان می‌کند بتوانیم ارتباطمان را با آن فرد حفظ کنیم.

تحقیق دیگری نشان می‌دهد که وقتی زنی عاشق نباشد، خیلی عالی می‌تواند بوی نامزد، دوستان معمولی پسر و دوستان دخترش را از هم تشخیص دهد. اما وقتی عاشق است، توانایی او برای تشخیص بوهای دوستان با جنس مخالف خودش کمتر می‌شود.

هرچه احساس وابستگی بیشتری به شریک‌زندگی‌اش بکند، کمتر می‌تواند بوی مردان را تشخیص دهد، مردان دیگری که اگر رابطه او با معشوق کنونی‌اش بر هم خورد، آنها هم می‌توانند شریک‌های خوبی برای زندگی او باشند.

حس بویایی ما برای محافظت از رابطه کنونی‌مان، جلو ما را برای بو کشیدن معشوق‌های دیگر می‌گیرد. حتی ما را همچنان به شریک‌های قبلی‌مان در زندگی اگر هنوز بعد از بر هم خوردن رابطه‌مان عاشقشان باشیم هم وصل می‌کند. بنابراین تا وقتی که کاملاً عشق آنها را فراموش نکرده‌ایم، نمی‌توانیم بوی کسی را حس کرده و به سمت او کشیده شویم.

جدا از بوی طبیعی انسان‌ها، عطرها و ادوکلن‌ها هم پیچیدگی بیشتری به این احساسات می‌دهند. عطر ارتباط قوی با حافظه دارد.

محققان با استفاده از دستگاه پلتیسموگراف، ابزاری که تغییرات حجم قسمت‌های مختلف بدن را می‌سنجد، از مردان مختلفی خواستند که ۳۰ عطر مختلف را بو کنند.

آنها دریافتند که هر کدام از این عطرها باعث بالا رفتن جریان خون در افراد شرکت‌کننده می‌شود. به عبارت دیگر، هر کدام از این عطر به طریقی آنها را تحریک می‌کرد.

اما محققان می‌گویند، این «تحریک» لزوماً مفهوم عاشقانه یا جنسی نداشته است. می‌توانسته این باشد که یک بوی خاص مثلاً باعث ریلکس شدن فرد شده یا او را یاد مادرش می‌انداخته است.

بعضی رایحه‌ها به ما حس لذت (یا ناخوشی) می‌دهند چون ما را به یاد یک زمان یا افراد خاص در زندگی‌مان می‌اندازند، مثل پدربزرگ یا مادربزرگ، بشقاب شیرینی‌های خانگی تازه یا کسی که قلبمان را شکسته بود.

اما دانشمندان اعتقاد دارند که بویی که بیش از همه حس جنسی ما را تحریک می‌کند، همانی است که حالمان را خوب می‌کند. بنابراین شاید کسی که ترکیب MHC متفاوت با شما دارد، اتفاقاً عطری می‌زند که حالتان را خوب می‌کند و او همان نیمه گمشده‌تان است.

عطرها و ادوکلن‌ها روی پوست هر فرد رایحه‌ای متفاوت ایجاد می‌کنند. بنابراین دمای بدن و ترکیب بیولوژیکی بدن شما مشخص می‌کند که عطری روی بدن شما چه رایحه‌ای پراکنده کند.

این یعنی شاید همان ترکیب خاص یک عطر و بوی طبیعی بدن است که باعث می‌شود بوی کسی شما را به سمتش جذب کند.و شاید کسی که من دوستش داشتم، عطر خود را تغییر داده بود و آن عطر جدید واکنش متفاوتی روی پوست او داشته و باعث عوض شدن بوی او شده و همه اینها در نهایت باعث شد جذبه او برای من کمتر و کمتر شود.


منبع: بیتوته



امتیاز :

برچسب ها : عطر ,
ارتباط بین حس بویایی و عاشق شدن نوشته شده در دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 ساعت 16:14
توسط : مدیر سایت

مفهوم رایحه

بعد از اسپری عطر، بویی منتشر می شود که به آن رایحه عطر می گویند.

رایحه شیرین یا عطر شیرین

زمان استشمام عطر شیرین، خوردن یک خوراکی شیرین را احساس می کنیدم مزه ای مثل یک شیرینی وانیل یا کاراملی یا هر چیز شیرین دیگری. در تولید عطرهای شیرین از مواد شیرین استفاده می شود. رایحه خوراکی های شیرین مثل کارامل، رایحه های چوبی شیرین و گلها. برخلاف روایح تلخ که برای مکان های رسمی مناسبترند و مورد علاقه آقایان هستند، روایح شیرین برای جمع و مهمانی های صمیمی و دوستانه مناسب تر هستند. این روایح بیشتر مورد علاقه خانم ها هستند. البته عطرهای مردانه معروفی هم هستند که رایحه شیرین دارند اما بطور کلی خانم ها عطرهای شیرین را بیشتر می پسندند. 

طبیعت عطرهای شیرین به گونه ای است که برای استفاده در مکان های غیر رسمی و دوستانه مفید تر است. عطرهای شیرین به نوعی برای روابط دوستانه و صمیمی مناسب تر است. 

رایحه تلخ یا عطر تلخ

اگر از استشمام رایحه عطر احساس مزه تلخی کردید به آن معنی است که عطر تلخ است. رایحه تلخ، رایحه مورد علاقه بسیاری از آقایان است که معمولا از نٌتهای چوب سوخته، قهوه، نعناع، میخک و دارچین و موارد اینچنینی ایجاد می شود. امروزه عطرهای زیادی با رایحه تلخ به وسیله برندهای مطرح در سراسر دنیا تولید می شود. همانطور که گفتیم عطرهای تلخ در میان آقایان طرفدار بیشتری دارد. اما این به آن معنی نیست که بانوان این رایحه را دوست ندارند. به طور کلی رایحه در میان آقایان و خانم ها کاملاً سلیقه ایست که مطلبی که عنوان کردیم، بیشتر جنبه عمومی دارد.

همانطور که گفتیم عطر تلخ از عناصر تلخ در طبیعت ایجاد می شوند و بیشتر منشا آنها از گیاهان، ادویه های تند و ریشه درختان است. این عطرها بسیار سنگین هستند و اغلب برای استفاده در مکان های رسمی توصیه می شود. عطرهای تلخ عطرهای با رایحه سنگین هستند و شاید یکی از دلایل اصلی علاقه آقایان به این رایحه همین موضوع باشد.



امتیاز :

برچسب ها : عطر ,
عطر تلخ یا عطر شیرین؟ کدام را بخریم؟ نوشته شده در شنبه 11 اردیبهشت 1400 ساعت 14:27
توسط : مدیر سایت

دانستنی هایی در مورد این که آیا عطر و و اسپری خوشبو کننده برای پوست کودک ضرر دارد یا خیر را در این جا بیان می کنیم .

اسپري کردن عطر روي لباس عوارض پوستي ندارد و بهترين کار اين است که به جاي استفاده از عطر، بهداشت کودکان را رعايت کنيد تا به خوشبوکننده‌ها نياز پيدا نکنند.

دکتر  نيلفروش‌زاده، نوشت: نه‌تنها عطر و ادکلن، بلکه حتي کرم‌هاي معطر مخصوص بزرگسالان هم مناسب کودکان نيست زيرا پوست بچه‌ها و سيستم تنفسي‌شان بسيار حساس است و محصولاتي که براي آنها به کار مي‌رود، بايد خاص و تاييد شده باشد. امروزه عطر و ادکلن‌هاي مخصوص کودکان هم وارد بازار شده اما به صرف اينکه روي عطري نوشته شده مخصوص کودکان، نبايد به آن اطمينان کرد. لازم است عطر يا محصول بهداشتي که خريداري مي‌شود، نشانه استاندارد و برچسب معتبر داشته باشد.

براي کودک مبتلا به آلرژي اصلا نبايد از عطر يا محصولات آرايشي – بهداشتي معطر استفاده کرد زيرا باعث مي‌شود بدن کودک واکنش شديد نشان دهد. از سوي ديگر، گاهي استفاده از عطر روي پوست در شرايط عادي باعث حساسيت نمي‌شود اما در مواجهه با آفتاب باعث خارش، قرمزي و ايجاد تاول و ترشح و لک خواهد شد. اگر فرزندتان آلرژي ندارد، استفاده گهگاهي از عطر مخصوص کودکان اشکالي ندارد اما هرگز عطر را روي پوست کودک اسپري نکنيد زيرا ممکن است باعث بروز حساسيت يا لک شود.

شما با رعایت نکات بهداشتی می توانید کودکی خوشبو داشته باشید .

 منبع:sprc.ir



امتیاز :

برچسب ها : عطر ,
 عطر برای کودکان خوب است یا نه ؟ نوشته شده در شنبه 11 اردیبهشت 1400 ساعت 14:23
توسط : مدیر سایت

بازار عطر و ادکلن پر شده است از انواع عطرهای فیک و تقلبی که گاهی حتی به جای عطر اصل فروخته می شود. این مشکلات باعث بی اعتمادی مشتریان عطر به اغلب فروشندگان عطر شده است و آنها حتی ترجیح می دهند به جای صرف هزینه سنگین برای عطری که مشخص نیست اصل است یا تقلبی همان هزینه کمتر را بکنند و خودشان را ملزم به صرف هزینه سنگین نکنند! اما راه حل این مشکل واقعاً خرید عطر تقلبی نیست! زیرا بارها و بارها ثابت شده که عطرهای تقلبی بسیار مضر هستند و به هیچ وجه صلاح نیست استفاده شوند. عطرهای تقلبی بی کیفیت هستند. ماندگاری کمی دارند. باعث ایجاد بیماری های تنفسی می شوند و به هیچ وجه توصیه نمی شوند.
اما از کجا بفهمیم چه عطری تقلبی است؟ نشانه های آن چیست؟ از کجا عطر اصل بخریم؟ به چه کسی اعتماد کنیم؟ بهتر است در مرحله اول نشانه هایی که می توانیم از روی آنها متوجه تقلبی بودن عطرها شویم را یکی یکی بررسی کنیم و با اطمینان خاطر عطر مورد نیاز خود را خرید کنیم.

بررسی ظاهری عطر

اولین فاکتوری که بررسی می کنیم، ظاهر جعبه عطر است

1-    دور جعبه عطر سلفون کشیده شده است. این سلفون باید کاملاً کیپ دور جعبه دور جعبه عطر پیچیده شده باشد و لق نزند. این سلفون باید کاملاً بی نقص پیچیده شده باشد و چسب های آن دیده نشود.
2-    مقوایی که عطر اصل در آن جاگذاری شده است همیشه سفید و باکیفیت است. مقوای جعبه عطر تقلبی بی کیفیت است. رنگ آن طوسی و جنسش نازک است.
3-    داخل جعبه عطر ضربه گیر برای قرارگیری شیشه عطر تعبیه شده است. این ضربه گیر باید کاملاً فیت باشد و عطر در آن جابجا نشود. عطرهای فیک معمولا داخل جعبه فیت قرار نمیگیرند.
4-    روی جعبه و شیشه عطر نوشته هایی قرار دارند. این نوشته ها باید کاملاً بی نقص نوشته شده باشند. باکیفیت باشند و غلط املایی نداشته باشند.
5-    روی جعبه عطر اصل، شماره سریال عطر درج شده است. این شماره سریال با شماره سریال نوشته شده روی شیشه عطر باید مطابقت داشته باشد.

دومین فاکتور مهم طراحی شیشه است

1-    موارد بالا که در مورد شیشه عطر هم بود (مثل شماره سریال عطر) را به دقت بررسی کنید.
2-    به کیفیت ساخت شیشه عطر توجه کنید. شیشه عطر باید از جنس مرغوب ساخته شده باشد. شفاف باشد و به هیچ وجه حباب نداشته باشد.
3-    در شیشه عطر باید به درستی بر روی عطر قرار گرفته باشد و اصلاً لق نزند.
فاکتور بعدی که بسیار مهم هم است رنگ محلول عطر است
1-    محلول پر شده در شیشه عطر اصل بسیار شفاف است و به هیچ وجه کرد نیست. این محلول هیچ ماده ته نشین شده ای نباید داشته باشد.

بررسی رایحه عطر

پخش بو و میزان ماندگاری رایحه عطر

عطرهای اصل با توجه به اینکه از مواد طبیعی با کیفیتی ساخته شده اند، بعد از افشاندن بر روی پوست به خوبی در محیط پخش می شوند و اغلب تا چندین ساعت ماندگاری دارند. در حالی که عطرهای فیک و تقلبی همان لحظه که افشانده می شوند بوی قوی را به یکباره پخش می کنند و ظرف مدت بسیار کوتاهی محو و ناپدید می شوند.

پیچیدگی روایح عطر

1-    عطر اصل دارای سه نت اولیه، میانی و پایه است. این نت های به آرامی و به مرور زمان بروز می کنند.
2-    عطرهای تقلبی تک بعدی هستند. به یکباره بروز و ناپدید می شوند.

بررسی قیمت عطر

1-    عطرهای اصل (خصوصا عطرهای نیش که از موارد طبیعی گرانقیمت ساخته می شوند) گران قیمت هستند. عطرهای تقلبی از مواد شیمیایی بی کیفیت ساخته می شوند. این عطرها با توجه به هزینه پایینی که برای ساخت آنها شده است، اغلب ارزان هستند.
2-    گاهی عطرهای فیک در بازار با قیمت های بالا و به قیمت اصل فروخته می شوند. برای جلوگیری از بروز اشتباه خرید عطر تقلبی دو نکته مهم را در نظر بگیرید:
1-    از فروشگاه مطمئن خرید کنید.
2-    نکاتی که در مورد نشانه های تشخیص عطر اصل از تقلبی بیان کردیم را به دقت بررسی کنید.



امتیاز :

برچسب ها : عطر , عطر اصل , ادکلن , ادکلن اصل ,
عطر اصل یا عطر تقلبی؟ کدام را بخریم؟ نوشته شده در شنبه 11 اردیبهشت 1400 ساعت 14:15
توسط : مدیر سایت

عطر ادکلن مردانه جگوار کلاسیک بلک

Classic Black

عطر ادکلن مردانه جگوار کلاسیک بلک تولید شده توسط برند جگوار که شهرتی جهانی و قدمتی پرافتخار دارد. این عطر مردانه از جمله عطرهای شرقی فوژه است که در دسته عطرهای خنک و تابستانی قرار می گیرد.  کیفیت ناب و خاص عطر به رایحه عطر مردانگی پرقدرت اعطا کرده که این قدرت را به هر مردی بعد از استفاده از آن می بخشد.
جگوار انگلیسی با توجه به خنک بودنش برای روزهای گرم بهاری و تابستانی توصیه می شود. آقایان خوش استایل می توانند عطر را برای حضور در مهمانی‌های خودمانی و دوستانه را بطور روزانه استفاده کنند و در طول تمام روز از رایحه خوش آن غرق در لذت شوند. 
جگوار، برندی پرآوازه است که عطرهای پرقدرت و خاصی را تولید می کند. عطرهای مردانه جگوار هر کدام مظهری از قدرت با طراحی زیبا هستند که مختص مردان قوی با اعتماد به نفس بالا هستند. عطر ادکلن مردانه جگوار کلاسیک بلک فقط مردانی که به دنبال حس قدرت و جسارت هستند تهیه کنند. جگوار در عطر ادکلن مردانه جگوار کلاسیک بلک فقط به ساخت رایحه خاص اکتفا نکرده است بلکه هنر و خلاقیت را در طراحی زیبای عطر هم به خرج داده است. جگوار طی سال های اخیر در بازار ایران به شهرت و محبوبیت زیادی رسیده است عطرهایش هر کدام بسیار پرفروش و محبوب هستند.
عطر ادکلن مردانه جگوار کلاسیک بلک یک عطر انگلیسی است که در سال 2009 به وسیله عطرساز دومنیک پریساس ساخته شد. این عطر بعد از ساخت در شیشه زیبا و طراحی شده ای پر شد و به بازار عطر جهانی برای فروش عرضه شد.
دومنیک پریساس عطرساز، عطر مردانه را با ترکیب رایحه هایی مثل نارنگی ماندارین، سیب سبز و نارنج در نت‌های اولیه و رایحه‌های هل، چای سیاه، جوز و گل شمعدانی در نت میانی و رایحه‌های چوب صندل، سدر، خس‌خس و مشک سرچشمه در نت ساخته است.



امتیاز :

برچسب ها : عطر مردانه , ادکلن مردانه , جگوار ,
عطر ادکلن مردانه جگوار کلاسیک بلک نوشته شده در شنبه 11 اردیبهشت 1400 ساعت 14:06
توسط : مدیر سایت

یکی از مشکلاتی که خیلی ها بعد از خرید عطر با آن مواجه می شوند این است که متوجه می شوند بوی عطر آن قدری که انتظارش را داشتند ماندگاری ندارد. سوال این جاست که با چنین مشکلی چگونه برخورد می کنید؟ از آن جا که دوست ندارید زیاد از عطر گران قیمتی که دارید استفاده کنید عطر مناسب تری می خرید اما بهترین کار این است برای طولانی کردن بوی عطر اقدام کنید. روش های طولانی کردن بوی عطر را در ادامه بخوانید.

هنگام انتخاب عطر ابتدا باید به نت پایه عطر توجه کنید

انتخاب نت پایه خوب

هنگام انتخاب عطر ابتدا باید به نت پایه عطر توجه کنید. همه رایحه ها به یک اندازه ماندگاری ندارند و ذرات ملکولی عطر خیلی زود از روی پوست محو می شوند. ماندگارترین رایحه برای عطر رایحه میوه ای است.

 نت های پایه قوی مثل چوب و مشک سنگین تر هستند و به همین دلیل ماندگاری بیشتری دارند. علاوه بر این عطری که کمی تندی داشته باشد یا رایحه گلی داشته باشد زمان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

استفاده از عطر روی موها

موها بیشتر از پوست به ماندگاری بوی عطر کمک می کنند. اگر باز هم دوست دارید عطر مورد علاقه تان را به پوست بزنید در آخر کمی هم به انتهای ساقه موها بزنید. اگر دوست ندارید عطر را مستقیم به موها بزنید بعد از شانه کردن موها کمی عطر به شانه بزنید و موها را یک بار دیگر شانه کنید.

استفاده از عطر بعد از حمام بسیار موثر است. پوست مرطوب بیشتر از پوست خشک عطر را جذب می کند. لباس پوشیدن بلافاصله بعد از حمام باعث می شود بوی عطر زیر لباس ها خفه شود. پس بعد از استفاده از عطر کمی صبر کنید تا کاملا خشک شود سپس لباس ها را تن کنید. هر چه لباس به قسمتی که عطر زده اید مالیده نشود ماندگاری عطر بیشتر خواهد بود.

هنگامی که می دانید در طول روز بوی عطر از بین خواهد رفت یک عدد گوش پاک کن را آغشته به عطر کنید و همراه خود ببرید. با این روش دیگر نیاز نیست شیشه عطر را با خود حمل کنید. گوش پاک کن را داخل یک عدد پلاستیک در بسته قرار دهید تا زود خشک نشود.

آخرین نکته این است که اگر عطر را به مچ دست می زنید نیاز نیست مچ هر دو دست را به هم بمالید زیرا با این کار لایه عطر از هر دو دست برداشته می شود و بوی عطر زودتر از بین می رود. با رعایت این نکات عطر گران قیمتی که خریده اید را زمان بیشتری می توانید استفاده کنید و دیگر مجبور نیستید زود به زود برای خریدن عطر هزینه کنید.

 

منبع : bedunim.ir



امتیاز :

برچسب ها : عطر , خرید عطر ,
 روش هایی برای طولانی کردن بوی عطر نوشته شده در شنبه 11 اردیبهشت 1400 ساعت 14:01
توسط : مدیر سایت


رایحه های شادی بخش در عطرها

رایحه مرکبات نوعی داروی ضدافسردگی است که منشا طبیعی دارد

عطر ها بوهای مختلفی دارند و ممکن است شما در خریدن آنها گیج کند. در این مقاله با هفت رایحه شادی آفرین که در طبیعت وجود دارند آشنا می‌شویم.

شادی چه بویی دارد؟ آیا می توان حال خوش و رضایت را داخل یک بطری ریخت و در موقع نیاز استفاده کرد؟ علم ثابت کرده است که چیزی به اسم رایحه شادی آفرین وجود دارد یعنی رایحه‌هایی وجود دارند که بلافاصله حال شما را بهتر می‌کنند. این رایحه‌ها معمولا در طبیعت وجود دارند و در عطرها هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرچند حس بویایی هر شخص الگوی خاص خود را دارد اما رایحه‌هایی وجود دارند که تقریبا روی همه انسان ها اثر مشابهی دارند و یک رایحه شادی آفرین شمرده می‌شوند. در این مقاله با هفت رایحه شادی آفرین که در طبیعت وجود دارند آشنا می شویم.

عطرها نه تنها قدرت این را دارند که خاطره‌ها را برای شما تداعی و زنده کنند بلکه در ایجاد حس‌های خاص هم موثر هستند. تصور کنید شیک و آماده در راه رفتن به محل کار خود هستید و یک ماشین زباله پر از کنار شما عبور می‌کند، این اتفاق ناخووشایند با بوی نامطبوعی که دارد می‌تواند به راحتی روز شما را خراب کند. در مقابل یک رایحه خوب و دلنشین اثر معکوس دارد و می‌تواند مدت طولانی شما را شاد و سرزنده نگه دارد. اما یک رایحه شادی آفرین چه ویژگی‌هایی دارد و کدام عطرها و بوهای طبیعی هستند که این خاصیت را در خود دارند؟ اگر این مواد طبیعی را بشناسید می‌توانید با تغییر در سبک زندگی و جایگزین کردن این رایحه‌ها زندگی شادتری داشته باشید. 

رایحه مرکبات

میوه‌هایی که در شاخه مرکبات دسته بندی می‌شوند مثل پرتقال، لیمو، گرپ فروت و نارنگی همگی یک بخش مشترک در رایحه خود دارند که این نوت در صنعت عطرسازی به عنوان نوت مرکبات شناخته می‌شود. تجربه ثابت کرده است که این رایحه در بیشتر مردم احساس خوب و شادی ایجاد می‌کند و به همین دلیل است که عطرهایی که دارای این نوت هستند هر سال پرفروش و محبوب هستند. کارشناسان عطر معتقدند رایحه مرکبات نوعی داروی ضدافسردگی است که منشا طبیعی دارد. مولکول‌های این رایحه هنگام استشمام مستقیما به بخشی از مغز می روند که وظیفه کنترل استرس و عصبی بودن را به عهده دارد و به این طریق باعث شادی فرد می شود. پس اگر از گرفتگی و کم حوصلگی روزانه رنج می‌برید عطری انتخاب کنید که حاوی رایحه شادی آفرین مرکبات مثل نوت لیمو یا پرتقال در خود باشد.

رایحه شادی آفرین کاج

در مطالعه‌ای که در دانشگاه کیوتوی ژاپن صورت گرفته است ثابت شده است که استفاده از عطر و رایحه کاج می‌تواند شاد آفرین باشد. این مساله ریشه در علاقه بشر به طبیعت و سنت‌ها و رسوم انسان‌ها دارد. مثلا در کشورهای غربی درخت کاج و رایحه آن همیشه یادآور کریسمس و شب عید مسیحیان است و یا در کشور ژاپن یادآور سنت قدیمی “شین رین یوکو” یا قدم زدن در جنگل است. از طرف دیگر همه انسان‌ها علاقمند به طبیعت هستند و تداعی فضای جنگل‌های پر از درخت برای بیشتر افراد شادی آفرین و جذاب است به همین دلیل رایحه کاج به احتمال زیاد اثر مثبتی روی روحیه شما خواهد داشت.

رایحه گل یاس

گل یاس علاوه بر این که یک گل زیبا و دوست داشتنی است در زمان‌های دور در رایحه‌درمانی کاربرد داشته است و به عنوان درمان برای افسردگی به کار می‌رفته است. اکنون نیز علم ثابت کرده است که رایحه گل یاس یک رایحه شادی آفرین است و نه تنها باعث از بین رفتن افسردگی می‌شود بلکه شما را هوشیارتر و پرانرژی‌تر هم می‌کند و بلافاصله احساس بهتری به شما می‌دهد. اگر شما هم جزو افردی هستید که صبح شنبه حوصله رفتن به سر کار ندارید و احساس خستگی کاذب بر شما غلبه می کند یک عطر ملایم حاوی رایحه گل یاس تهیه و استفاده کنید.

رایحه وانیل

رایحه تند وانیل همه را به یاد شیرینی و کیک و روزهای خوش کودکی می‌اندازد اما این تصادفی نیست بلکه علم هم اثر شادی بخش رایحه وانیل را ثابت کرده است. در مطالعه‌ای که در مرکز بین المللی عطر و طعم International Flavors and Fragrance انجام شده است ثابت شد که رایحه وانیل بیشترین اثر شادی آفرینی و آرام بخشی را در میان رایحه ها دارد و در این میان رتبه اول را دارا هست. شاید در مورد بقیه رایحه‌ها این مورد کمی سلیقه ای باشد اما در مورد وانیل اثری همگانی دارد و تقریبا همه انسان‌ها رایحه وانیل را دلنشین و شادی بخش می شناسند.

رایحه اسطوخودوس

اسطوخودوس یا لاوندر از گیاهان شناخته شده‌ای است که اثر شادی بخشی آن بسیار قوی‌تر و موثرتر از هر نوع رایحه طبیعی دیگر است. در مطالعه ای که در دانشگاه میامی انجام شد مشخص شد که بوییدن اسطوخودوس اثر ویژه‌ای روی بهبود حال عمومی فرد دارد و باعث احساس آرامش می‌شود. حتی مشخص شد بوییدن این رایحه باعث هوشیاری بیشتر می‌شود و توانایی و سرعت افراد را در حل مسائل ریاضی افزایش می‌دهد. پس اگر می‌خواهید تمام روز پرانرژی، آرام، شاد و متمرکز باشید این رایحه طبیعی را در برنامه روزانه و عطرهای مورد استفاده خود بگنجانید.

رایحه قهوه

استشمام بوی قهوه در صبح می‌تواند از دلپذیرترین رایحه‌ها باشد اما ثابت شده است که رایحه قهوه انرژی را افزایش می‌دهد و باعث از بین رفتن حالت خواب آلودگی در فرد می‌شود یعنی تقریبا مشابه اثری که نوشیدن قهوه دارد اما ملایم‌تر و بدون عوارض جانبی. پس اگر می‌خواهید حس خواب آلودگی صبحگاهی خود را از بین ببرید رایحه قهوه را در عطرهای خود استفاده کنید و روزی پرانرژی و شاد را آغاز کنید. 

بوی چمن تازه زده شده

دانشمندان ثابت کرده‌اند بویی که از چمن‌های تازه کوتاه شده استشمام می‌شود یک ماده شیمیایی است که گیاه چمن هنگام احساس خطر از خود آزاد می‌کند و در واقع نشانه استرس گیاه است. اما در مطالعه‌ای که در دانشگاه کوئینزلند استرالیا انجام شد مشخص شد که این هورمون استرس گیاهی روی مغز شما اثر معکوس دارد و هورمون استرس انسانی را کنترل کرده و باعث آرام تر شدن شما می شود. این مساله می تواند تا حدی ریشه روانی هم داشته باشد چون بوی چمن تازه کوتاه شده یادآور خاطرات شیرین کودکی و بازی های این دوران در محیط های باز است و افرادی که چنین خاطراتی از دوره کودکی خود دارند اثر شادی بخش این رایحه را بیشتر احساس می کنند.

 

منبع : redmag.ir



امتیاز :

برچسب ها : عطر ,
 رایحه های شادی بخش در عطرها نوشته شده در شنبه 11 اردیبهشت 1400 ساعت 11:20
توسط : مدیر سایت

صفحات سایت

تعداد صفحات : 20





کلیه حقوق این سایت ، متعلق به rozperfume می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .