جستجوگر پیشرفته






نرگس آبیار فیلمسازی است که آثارش دور از شعارهای فمینیستی، درباره زنان و مردان ایرانی بوده، هر چند از منظری زنانه ساخته شده‌اند.

ساره نورموسوی

بهار (ساره نورموسوی) سرخوشانه روی تاب حرکت می‌کند، بی‌خیال دنیا. بی‌توجه به صدای آژیر خطر و خارج شدن با شتاب همسایه از تراس به سمت اتاق. تصویر سیاه می‌شود و مرگ، همه فانتزی و خیال‌پردازی او را با خود می‌برد. تراژدی، ناگهان خود را به زندگی دختر خردسال تحمیل می‌کند. «نفس» پس از «شیار ۱۴۳» و «اشیا از آنچه شما در آیینه می‌بینید نزدیکترند» نقطه عطف کارنامه نرگس آبیار است. فیلمی متفاوت که اگرچه مولفه‌های مشترک فیلم‌های پیشین او را دارد، اما آشکارا از رشدی قابل توجه و خیزشی بلند در کارنامه سینماگری خبر می‌دهد که از دنیای ادبیات، فیلم کوتاه و مستند به سینمای حرفه‌ای رسیده است.

در «اشیا...»، لیلا (گلاره عباسی) زنی جوان و سنتی و منتظر تولد نوزاد است. جهان لیلا، پس از ورود به بازار و بیرون از چارچوب خانه قدیمی، تغییر می‌کند. او در مواجهه با این دنیای تازه که خشن و مردسالار است، معصوم و بی‌خبر به نظر می‌رسد. آبیار تلاش کرده فضایی واقع‌گرایانه در فیلم خلق کند. دوربین روی دست حس ترس و تنشی که در اغلب صحنه‌های فیلم وجود دارد (و متاثر از دلواپسی لیلا است) به تماشاگر منتقل می‌کند. البته بعضی فصل‌ها خام‌دستانه است، مثل مواجهه لیلا با زن و شوهری که در راه تیمچه، با هم جر و بحث می‌کنند. دیالوگ‌هایی مثل «بعد قرنی زن و بچه‌تو آوردی بیرون ...» و نوع رفتار مرد با همسرش، گل درشت است. اتفاقی که به مرور در سینمای آبیار رنگ می‌بازد و واقع‌گرایی با پرداخت سینمایی ترکیب شده و به نقطه مثبت آثار او تبدیل می‌شود. آبیار در «اشیا...» تنهایی لیلا و دردسرهایش در ارتباط با شوهرش را به تصویر می‌کشد و به دنیای زنی خانه‌دار نزدیک می‌شود که به عنوان نمونه با طاهره در «به همین سادگی» (رضا میرکریمی) که شخصیتی مثبت است، تفاوت دارد. لیلا برخلاف طاهره (هنگامه قاضیانی) برای رسیدن به هدفش پنهان‌کاری می‌کند. شخصیت او با همه وجوه مثبت و منفی‌اش قادر نیست در انتهای مسیر، مانند «سارا» در (سارا- داریوش مهرجویی) دست به عصیان بزند و خانه و مشکلاتش را پشت سر بگذارد. لیلا با همه پنهان‌کاری و اشتباههایش دوباره به خانه برمی‌گردد.
مریلا زارعی
الفت (مریلا زارعی) در «شیار ۱۴۳»  علیه شرایط و سرنوشت طغیان نمی‌کند، قدرت رویارویی با تراژدی را ندارد. می‌کوشد با به تاخیر انداختن پذیرش واقعیت هولناک، مقاومت کند. در «اشیا...» یک موضوع ساده به بزرگترین بحران زندگی زنی خانه‌دار تبدیل می‌شود و لیلا می‌کوشد به شیوه خود، آن را حل کند. در «شیار ۱۴۳» الفت با بزرگترین بحران زندگی یک زن و مادر مواجه می‌شود. فقدان فرزند، سوزناک و جانکاه است و فیلم، مسیر مواجهه الفت با این حادثه را به تصویر می‌کشد. الفت زنی ساده و روستایی است، فیلم بی‌قراری، دلتنگی و اندوه مادرانه او را به شکلی درونی نشان می‌دهد در سکانس‌های کمی از فیلم، رنج الفت نشانه‌ها و تظاهرات بیرونی دارد، نمایش این رنج به شکل زیبایی از دست رفته و خمیدگی قامت بروز می‌یابد. در اغلب سکانس‌ها الفت آرام و سر در گریبان است و پس از یونس، خنده بر لب او نیست. فقدان یونس، زندگی‌اش را از نظر ظاهری تغییر نداده، او با رادیویی همراه خود به امور خانه و مزرعه می‌رسد اما رنج را می‌توان در چهره او که فروغ و درخشش گذشته را ندارد دید.

نرگس آبیار در روندی رو به رشد، این روزها به مهمترین سینماگر زن ایرانی تبدیل شده. فیلمسازی که خود را محدود به شخصیت‌ها یا نوع خاصی از روایت نکرده. بر موفقیت‌های پیشین تکیه نکرده و با هر فیلم، دست به تجربه‌ای تازه زده است


در یکی از سکانس‌ها، الفت برای خبردار شدن از وضعیت همرزمان یونس با مردی صحبت می‌کند، مرد کلافه از صدای رادیو از الفت می‌خواهد صدا را کم کند، الفت بار اول متوجه نمی‌شود، گویی رادیو در این سال‌ها بخشی از وجود او شده تا خبری از گمشده برایش بیاورد.

اشاره‌هایی این چنین ظریف به شخصیت و روندی که طی کرده، «شیار ۱۴۳» را به فیلمی تاثیرگذار تبدیل کرده است. فیلمی که عظمت صبر مادران شهید را در فضایی تازه به نمایش می‌گذارد.

سکانس دیدار الفت با جنازه یونس، تابوت پوشیده شده در پرچم و یونسی که به اندازه آغوش مادر شده، تراژیک و تکان‌دهنده است. اما فیلم، با این مواجهه به پایان نمی‌رسد. الفت قالی تازه بافته شده‌ای را از دار پایین می‌آورد و بسم الله الرحمن الرحیم می‌گوید. او تسلیم اندوه نشده است، هر چند غم، سترگ و همیشگی است. 
نرگس آبیار
آبیار در «نفس» با فاصله از فیلم‌های قبلی‌اش جاه طلبانه وارد حیطه‌ای تازه می‌شود و با مهارت، واقعیت و فانتزی را  کنار هم قرار می‌دهد. فیلم، به واسطه راوی‌اش (بهار) سرخوش و مفرح است. حتی فقدان مادر، فقر، حضور ننه آقا (پانته‌آ پناهی‌ها) یا معلم بداخلاق مکتب و ... به دلیل روحیه کودکانه و ذهن خلاق راوی ظاهری فانتزی و شیرین دارد. زندگی بهار، بهانه‌ای است برای مرور خاطرات یک نسل، با اشاره به رویدادهای مهمی چون انقلاب و جنگ. آبیار به بهار، فرصت می‌دهد تا زندگی‌اش را روایت کند، اتفاقی که سرنوشت از او دریغ کرده است.

نرگس آبیار تعداد زیادی شخصیت زن در فیلم‌هایش خلق کرده که به یک اندازه در روند داستان حضور نداشته‌اند، اما اگر با دقت به این تابلو نگاه کنیم، ویژگی مشترک آنها واقعی و ایرانی بودن آنهاست.


بهار ما را به جهانی می‌برد که پیش از این ندیده‌ایم، از یک خانه محقر در روستایی اطراف تهران به یزد سفر می‌کنیم، با قهرمان‌های کتاب‌ها مانوس می‌شویم و دستمان را در دستان دختر شلخته‌ای می‌گذاریم که فرصت عاشق شدن و زندگی کردن را به خاطر بازی بزرگان از دست می‌دهد. مرگ بهار، غافلگیرکننده است.

همان طور که در «شیار ۱۴۳» صحنه در آغوش گرفتن استخوان‌های یونس توسط الفت، در اتاقی سرد و خالی، عظمت رنج مادران شهید را به شکلی تکان‌دهنده نشانمان می‌داد و کراهت جنگ را موکد می‌کرد، در «نفس» همجواری ترسناک مرگ و زندگی در فصل تاب خوردن بهار و در نهایت مدفون شدن رویاها و آرزوهای او، تصویری تلخ از جنگ می‌سازد.
الناز شاکردوست
در «شبی  که ماه کامل شد» که به تازگی نسخه نمایش خانگی آن عرضه شده، با قصه‌ای واقعی روبروییم. فائزه (الناز شاکردوست) تنها یک شخصیت نیست، او معادلی واقعی داشته و به همین دلیل رویکرد نرگس آبیار نسبت به او و مسیر زندگی‌اش اهمیتی ویژه می‌یابد. آبیار در عین وفاداری به واقعیت فرجام تلخ این زن جوان، تلاش کرده به حال و هوای او در سه مقطع مهم که در فیلم روایت می‌شود نزدیک شود. دوران آشنایی و ازدواج با حمید (هوتن شکیبا)، دوران زندگی مشترک و دوره اقامت در پاکستان که به تحول حمید و یک فاجعه منجر می‌شود. فائزه زیبا و جوان است که با حمید آشنا شده و ازدواج می‌کند. فصل‌های آغازین فیلم روی رابطه عاطفی آنها تاکید دارد.  همجواری حمید و خانواده‌اش او را تحت تاثیر عبدالمالک (آرمین رحیمیان) قرار می‌دهد و دچار استحاله می‌شود. در میانه مسیر، فائزه خسته و به آخر خط رسیده بارها تلاش می‌کند حمید را به ایران بازگرداند یا همراه فرزندانش به ایران برود، اما در نهایت با صحنه پایانی، تراژدی کامل می‌شود و او قربانی تحجر و خودکامگی می‌شود.

«شبی که ماه کامل شد» روایت یک زندگی ویران شده و در شکلی کلان‌تر نقدی بر فرقه‌گرایی و افراطی‌گری است. رویکرد کارگردان توجه به شخصیت‌ها و متمرکز شدن روی فائزه به عنوان یکی از قربانیان این جریان است. فیلم مسیر فروپاشی این زن را به تصویر می‌کشد و رنج او، تنهایی و هراس‌هایش در محیطی ناامن و رعب‌آلود را عینیت می‌بخشد. فائزه مادر است و در کنار غم‌ناز (فرشته صدرعرفایی) مادر حمید و عبدالمالک، بی‌دفاع‌ترین شخصیت‌های فیلم. تلاش آنها، مهر مادری و عشقی که دارند در مقابل خشونتی که طغیان کرده راه به جایی ندارد. 
نرگس آبیار، کارگردان،
زنان ایرانی، باورپذیر و دوست داشتنی
نرگس آبیار تعداد زیادی شخصیت زن در فیلم‌هایش خلق کرده که به یک اندازه در روند داستان حضور نداشته‌اند، اما اگر با دقت به این تابلو نگاه کنیم، ویژگی مشترک آنها واقعی و ایرانی بودن آنهاست. ننه آقای بدخلق و تند زبان فیلم «نفس» همان قدر قابل باور است که مادر فائزه با بازی خوب شبنم مقدمی در «شبی که ماه کامل شد». کدام یک از ماست که مادربزرگی از جنس ننه آقا، سنتی و ظاهرا بداخلاق ندیده باشد؟ نقش کوتاه شبنم مقدمی در «نفس» فراموش نشدنی است. زنی که شوهرش ازدواج مجدد کرده و او، در یک جلسه خانوادگی حرص و خشمش را تلافی می‌کند. غم‌ناز قربانی جهل است و فائزه، نماد معصومیت و زیبایی که اسیر خرافات و تعصب شده. بهار، حسرتی است به دل مانده و رویایی است گمشده در تاریخ این سرزمین. 

در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، سینمای ایران چند کارگردان زن شاخص داشته که هر یک جهان و سبک مخصوص خود را داشتند. رخشان بنی‌اعتماد مهمترین سینماگر زن پس از انقلاب در دهه نود، تقریبا تمرکز خود را از کارگردانی برداشته و تهمینه میلانی و پوران درخشنده کم‌کارتر از گذشته شده‌اند، این نرگس آبیار است که در روندی رو به رشد، این روزها به مهمترین سینماگر زن ایرانی تبدیل شده. فیلمسازی که خود را محدود به شخصیت‌ها یا نوع خاصی از روایت نکرده. بر موفقیت‌های پیشین تکیه نکرده و با هر فیلم، دست به تجربه‌ای تازه زده است. نرگس آبیار فیلمسازی است که آثارش دور از شعارهای فمینیستی، درباره زنان و مردان ایرانی بوده، هر چند از منظری زنانه ساخته شده‌اند.

https://article.tebyan.net/470515/فیلمسازی-که-زنان-را-با-رنگ-و-عطر-ایرانی-به-تصویر-می-کشد



امتیاز :

برچسب ها : عطر ,
فیلمسازی که زنان را با رنگ و عطر ایرانی به تصویر می‌کشد نوشته شده در سه شنبه 02 شهریور 1400 ساعت 12:41
توسط : مدیر سایت
با توجه به این كه پیامبر براى استعمال عطر اهمیت زیادى قائل بودند، پس چرا از نظر شرعى، استفاده از بوى خوش براى زنان به هنگام بیرون رفتن از خانه ممنوع شده است؟ سؤال من این است كه اگر بوى خوش استعمال نكنیم، بوى بد عرق هم براى خود و هم براى دیگران آزاردهنده است، راه حل چیست؟ آنچه كه از فواید و فضایل استعمال عطر در روایات ذكر گردیده منحصر در مردان نیست؛ بلكه معطر بودن، هم براى زنان و هم براى مردان مطلوب و پسندیده است؛ به ویژه در آداب همسردارى و خانواده، استعمال بوى خوش از سوى زنان مورد تأكید فراوان دین اسلام قرار گرفته است. پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله) فرموده اند: «بر زن لازم است خود را به بهترین عطرش خوشبو كند، بهترین لباس هایش را بپوشد، به بهترین وجه زینت كند و با چنین وضعى صبح و شب با شوهرش ملاقات نماید»[1]. این كار علاوه بر اینكه ارضاى غرایز جنسى را در مسیر صحیح خود و در كانون خانواده قرار مى دهد موجب تحكیم روابط خانوادگى مى گردد؛ اما گاهى برخى عوامل، غرایز جنسى را خارج از چارچوب خانواده تحریك و تشدید مى كنند. یكى از آن عوامل، استعمال عطر توسط بانوان در بیرون منزل و در برخورد با نامحرم است.[2] از همین رو در برخى احادیث از استعمال عطر از سوى زنان براى نامحرمان شدیدا نهى شده است. https://article.tebyan.net/401490/استعمال-عطر-برای-زنان-بیرون-از-خانه رسول خدا (صلی الله علیه وآله) مى فرمایند: «هر زنى كه خود را معطّر كند و از خانه بیرون رود، تا زمانى كه به خانه اش باز گردد، مورد لعنت و نفرین قرار مى گیرد».[3] بنابراین آنچه كه از سوى اسلام حرام اعلام گردیده و مراجع تقلید نیز بر آن تأكید نموده اند، این است كه استعمال عطر و ادكلن باعث خوشایندى و جلب توجه و استشمام نامحرم گردد.[4] از سوى دیگر استحمام یك روز در میان عمل مستحب شمرده شده[5] و با آن ضمن حفظ نشاط و شادابى و تقویت بدن، بوى عرق كاهش مى یابد و براى از بین بردن آن نیاز به عطر و ادكلن تند نیست. پی نوشت ها [1]. الكافى، ج 5، ص 508. [2]. براساس دستورات اسلامى این موضوع اختصاص به بیرون از خانه ندارد و حتى اگر زنى در خانه اش خود را براى نامحرمى معطر نماید فعل حرام انجام داده است. [3]. وسائل الشیعه، ج 20، ص 161. [4]. ر.ك: پرسش ها و پاسخ هاى دانشجویى، دفتر 18، احكام نگاه و پوشش، سید مجتبى حسینى، قم، دفتر نشر معارف، هفتم، 1386ش، ص 111 و هم چنین استفتائاتى كه در این زمینه از سوى مراجع صورت پذیرفته است. [5]. وسائل الشیعه، ج 2، ص 31.

امتیاز :

برچسب ها : عطر ,
استعمال عطر برای زنان بیرون از خانه نوشته شده در سه شنبه 02 شهریور 1400 ساعت 12:28
توسط : مدیر سایت

عطر زنانه ورساچه کریستال نویر ادو تویلت (مشکی) 

ادو تویلت ورساچه کریستال نویر ادو تویلت (مشکی) Crystal Noir EDT محصول 2004 برند ایتالیایی ورساچه است. آنتوان لی عطرساز ورساچه، ورساچه کریستال نویر ادو تویلت (مشکی) را در گروه بویایی شرقی گلی عرضه کرد. ادکلن برند زنانه ورساچه کریستال نویر ادو تویلت (مشکی) از ترکیب آمیزه های شرقی گلی بسیار معطر و خوشبوی هل، زنجبیل، فلفل در نت اولیه عطر، گاردنیای یاسمنی، نارگیل، شکوفه پرتقال، گل صدتومانی در نت میانی و مشک، کهربا، چوب صندل سفید در نت پایانی عطر به وجود آمده است. علاقمندان به این عطر برای خرید آنلاین ادکلن اصل ورساچه کریستال نویر ادو تویلت (مشکی) به فروشگاه اینترنتی ادکلن اورجینال مراجعه کنند.

ادو تویلت زنانه ورساچه برایت کریستال 

عطر ورساچه برایت کریستال یک عطر ایتالیایی است و در سال 2006 به بازار عطرهای خنک زنانه عرضه شد. ورساچه این عطر و ادکلن را از ترکیب آمیزه های بسیار لطیف گلی میوه ای خلق کرد. ترکیب بسیار خارق العاده و جذاب از اسانس های معطر انار، یوزو، آب و گل صدتومانی، مگنولیا، نیلوفر آبی و مشک، کهربا، چوب ماهون در کنار یکدیگر. خرید عطر و ادکلن زنانه ورساچه برایت کریستال تنها از فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن امن و مطمئن توصیه می شود.

ورساچه اروس زنانه ادو پرفیوم 

عطر اصل زنانه ورساچه اروس زنانه ادو پرفیوم عطری با طبع خنک و در گروه بویایی گلی چوبی مُشکی دسته بندی می شود. برند سازنده این عطر ورساچه است. این عطر محصول سال 2014 ایتالیا است. خرید ادکلن اصل اینترنتی ورساچه اروس زنانه ادو پرفیوم را به شما توصیه می کنیم. ادکلن زنانه ورساچه اروس زنانه ادو پرفیوم از کنار هم قرار دادن اسانس های ترنج، لیمو ترش، انار و یاس، گل صدتومانی، شکوفه لیمو ترش و مشک، چوب صندل سفید، روایح چوبی، آمبروکسان به وجود آمده است. قیمت ادکلن ورساچه اروس زنانه ادو پرفیوم را با کلیک بر روی نام عطر مشاهده کنید.

ادو تویلت زنانه ورساچه ورسنس 

ادو تویلت زنانه اصل ورساچه ورسنس از ادکلن های محبوب و پرفروش برند ورساچه است و در 2009 به بازار عطرهای خنک زنانه معرفی و عرضه شد. 
عطرسازان مجموعه ورساچه برای ساخت رایحه بینظیر این ادکلن اورجینال زنانه از روایح سحرآمیز و هوس انگیزی استفاده کردند. قرارگیری انواع روایح چوبی گلی مُشکی در کنار یکدیگر و خلق رایحه بسیار خوشبو و شیک که ساختار عطر را تشکیل می دهند. ورساچه ورسنس در همان ابتدا با رایحه ترنج، نارنگی ماندارین، انجیر، مرکبات، هلو در نت اولیه عطر آغاز می شود. در نت میانی به رایحه یاس، هل، گل سوسن، نیلوفر آبی می رسد و در نت پایانی با رایحه مشک، سدر، چوب صندل سفید، درخت زیتون پایان یافته و رایحه ای اصیل و خوشبو خلق می کند. برای خريد عطر اينترنتي زنانه ورساچه ورسنس به فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن مراجعه کرده و با اطمینان خرید کنید.

ادکلن زنانه ورساچه کریستال نویر ادو پرفیوم (مشکی) 

ادو پرفیوم ورساچه کریستال نویر ادو پرفیوم (مشکی) Crystal Noir EDP محصول ایتالیا در سال 2004 است. ورساچه برند تولید کننده این عطر، ورساچه کریستال نویر ادو پرفیوم (مشکی) را در گروه بویایی شرقی گلی عرضه کرد. ادکلن اصل زنانه ورساچه کریستال نویر ادو پرفیوم از ترکیب آمیزه های شرقی گلی و ترکیب اسانس های زیر به وجود آمده است. 
اسانس اولیه هل، زنجبیل، فلفل و اسانس میانی گاردنیای یاسمنی، نارگیل، شکوفه پرتقال، گل صدتومانی و اسانس پایه شامل اسانس های مشک، کهربا، چوب صندل سفید است.
علاقمندان به این عطر برای خرید عطر و ادکلن آنلاین ورساچه کریستال نویر ادو پرفیوم (مشکی) به فروشگاه عطر مراجعه کنند. عطرساز برجسته این ادکلن زنانه آنتوان لی، نام داشت.



امتیاز :

برچسب ها : ورساچه , ادکلن زنانه , ادکلن برند , عطر زنانه ,
عطرهای زنانه ورساچه نوشته شده در سه شنبه 05 مرداد 1400 ساعت 12:15
توسط : مدیر سایت

اگر عطر شما تقلبی باشد می‌تواند علاوه بر پوست به ریه‌ها نیز آسیب بزند. علایمی مثل خارش گلو و بینی، عطسه، آبریزش بینی و سرفه می‌تواند نشان‌دهنده مشکل‌داربودن عطرتان باشد.

سلامتی و عطر

هیچ‌چیز بیشتر از رایحه خوب، روح انسان را جلا نمی‌دهد. برای داشتن این امتیاز باید هزینه آن را هم بپردازید، ولی مراقب باشید که در دام عطرهای ارزان‌قیمت نیفتید. این عطرها اگرچه در ابتدا رایحه خوشی دارند، اما پس از گذشت مدتی از استفاده، بدبو می‌شوند.

اگر عطر شما تقلبی باشد می‌تواند علاوه بر پوست به ریه‌ها نیز آسیب بزند. علایمی مثل خارش گلو و بینی، عطسه، آبریزش بینی و سرفه می‌تواند نشان‌دهنده مشکل‌داربودن عطرتان باشد.

از طرف دیگر افرادی که آلرژی دارند، یا به بیماری‌ها و مشکلات تنفسی مثل آسم دچار هستند، باید بسیار مراقب خودشان باشند. این عطرها اگرچه در ابتدا رایحه خوشی دارد، اما پس از گذشت مدتی از استفاده، بدبو می‌شوند.

چطور می‌توان عطر تقلبی را تشخیص داد؟

حروف درج‌شده روی شیشه و جعبه این عطرها معمولا برجسته نیست و با کمی دقت، تفاوت بین فونت‌ها قابل تشخیص است. شیشه این عطرها نیز کیفیت بسیار پایینی دارد و معمولا پلاستیکی است و اگر ناخن خود را روی آن بکشید رنگ آن می‌ریزد.
بررسی ها نشان می دهند اسپری و عطرها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که از طریق پوست به بافت های بدن نفوذ می کنند و مواد سمی آن را در زیر پوست مخفی می کنند

شیشه این عطرها هم کیفیت و شفافیت عطر اصل را ندارند و اگر آنها را در نور نگاه کنید به‌راحتی رگه‌های آن قابل مشاهده است. از بوی عطر هم می‌توان به تقلبی بودن آن پی برد. عطرهای تقلبی غالبا بوی الکل می‌دهند.

‌مگر در سایر عطرها الکل استفاده نمی‌شود؟

عطرها از 78 تا 95 درصد الکل طبیعی به‌علاوه اسانس‌های روغنی ساخته می‌شوند. اینکه در هر عطری چه میزانی اسانس روغنی به‌کار رفته چقدر باشد، اسامی مختلفی به عطرها می‌دهد، ولی در عطر اسانس غالب، الکل است.

عطر

چرا مادران باردار نباید عطر و اسپری بزنند؟

یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد جنین امکان تشخیص برخی بوها را دارد، اما مادرانی که در دوران بارداری عطر و اسپری می‌زنند، باعث کاهش حس بویایی در فرزندشان می‌شوند.

جنین هنگامی که در شکم مادر قرار دارد، قادر است تمام بوها را حس کند. از این رو مادران حتما باید استفاده از این لوازم آرایشی را ترک کنند.

بررسی ها نشان می دهند اسپری و عطرها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که از طریق پوست به بافت های بدن نفوذ می کنند و مواد سمی آن را در زیر پوست مخفی می کنند.

نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی 1800 جنین دریافتند جنین هایی که مادران آنها از عطر و اسپری خوشبوکننده های بهداشتی استفاده می کنند، 70 درصد بیشتر دچار آلرژی های پوستی و مشکلات تنفسی می شوند و حس بویایی آنها به مراتب کمتر از سایر نوزدان است.

نوشته‌های روی شیشه عطر چه می‌گوید؟

عطر‌ها از مواد معطر، الکل و آب تشکیل می‌شوند که متناسب با مقدار درصد هر کدام از این مواد، به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

اولین کلماتی که در انتهای شیشه‌های عطر می‌بینیم کلماتی مثل: perfume، Eau de perfume، Eau de toilette، Eau de cologne است.

Perfume یا پرفیوم برای عطرهایی استفاده می‌شود که مقدار مواد معطر آن‌ها 20 تا 40 درصد باشد و معمولا به آن‌ها عطر مرغوب یا خالص می‌گویند. در ابتدا باید این نکته را در نظر داشت که هر چه مقدار الکل عطر کمتر باشد، ماندگاری آن بیشتر است. در نتیجه برای اینکه عطر شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، از perfume استفاده کنید.

در بیشتر موارد، یک عطر با مارک مشابه هم نوع perfume و هم Eau de toilette دارد که مدل پرفیوم آن مقداری قیمت بالا‌تر، ولی ماندگاری بیشتری دارد.

Eau de perfume مربوط به عطرهایی با 10 تا 20 درصد مواد معطر هستند که به آن‌ها ادو پرفیوم می‌گویند.

Eau de toilette دارای 5 تا 10 درصد مواد معطر است که ادوتوالت یا ادوتویلت گفته می‌شود.

اودوکلن یا ادکلن Eau de cologne هم شامل 2 تا 4 درصد مواد معطر است. معمولا به اودوتوالت هم ادکلن می‌گوییم چون فرق زیادی با هم ندارند.

اما رقیق‌ترین عطرها اصطلاحا ادوفرش نامیده می‌شوند که سه‌درصد اسانس روغنی دارند و به‌کار آنهایی می‌آید که دلشان می‌خواهد عطرشان بسیار ضعیف و ملایم باشد.

هر چقدر میزان اسانس روغنی یک عطر بیشتر باشد، قیمتش هم بیشتر و ماندگاری‌اش زیادتر خواهد بود.

معمولا برای میهمانی‌ها دسته اول و دوم گزینه‌های بسیار مناسبی هستند، به‌خصوص آنهایی که دوست ندارند عطرشان را به همراهشان ببرند و مجددا تجدیدش کنند.

برای استفاده‌های روزمره و محیط‌های کاری، از ادوتویلت‌ها و ادوفرش‌ها استفاده کنید که رایحه‌های رقیق و ملایمی دارند.

امروزه ادوپرفیوم‌ها و ادوتویلت‌ها، بیشترین تولید خودشان را دارند، چون آدم‌های امروزی بیشتر از هر چیزی خواستار ماندگاری هستند و هر دوی این موارد، ماندگاری نسبتا بالایی دارند.

نوشته بعدی که در انتهای شیشه عطر می‌بینیم، میزان عطر است که با معیار «میل» نوشته می‌شود و معمولا 25، 50، 75، 100، 125 و 2100 میلی لیتر هستند. در بیشتر مواقع خریدن عطری که هم 50 و هم 100 میل دارد، به صرفه است که 100 میل آن را بخریم چون مقدار آن دو برابر می‌شود، ولی قیمت آن دو برابر نمی‌شود.

کلمه دیگر که روی عطر درج شده است، FL. OZ است که در کنار آن عددی وجود دارد. این عدد نشان دهنده این است که عطر یا ادکلن در چه رده‌ای قرار دارد، ولی ربطی به کیفیت و مرغوبیت آن ندارد.

در انت‌ها هم مارک عطر و سپس نام کشور سازنده عطر نوشته می‌شود.

منبع: تبیان



امتیاز :

برچسب ها : عطر ,
عطرهایی که سلامتی را از ما می‌گیرند نوشته شده در پنجشنبه 31 تیر 1400 ساعت 12:45
توسط : مدیر سایت

ادو پرفیوم زنانه هرمس ژور دهرمس 

ادکلن زنانه اصل و فرانسوی هرمس ژور دهرمس از عطرهای برتر و محبوب برند هرمس در سال های اخیر بوده است. این کمپانی به کشور فرانسه تعلق دارد.هرمس،  هرمس ژور دهرمس را در 2013 به بازار عطرهای خنک زنانه معرفی و عرضه کرد. 
هرمس برای خلق عطر و بوی این ادکلن اصل زنانه از آمیزه های متفاوتی استفاده کرد. چیده شدن انواع روایح رایحه های گلی در کنار یکدیگر و خلق رایحه محشر و دلنواز. هرمس ژور دهرمس در همان ابتدا با روایح لیمو ترش، گریپ فروت، آب در نت اولیه عطر آغاز می شود. در نت میانی به روایح ترکیبات سبز، گاردنیای یاسمنی، گل نخود، گل‌های سفید می رسد و در نت پایانی با روایح مشک، روایح چوبی خاتمه می یابد و رایحه ای بینظیر و خارق العاده را خلق می کند. برای خريد عطر اينترنتي زنانه هرمس ژور دهرمس به فروشگاه اینترنتی ادکلن اورجینال مراجعه کرده و یک خرید اینترنتی و امن را تجربه کنید.

عطر زنانه هرمس کلی کالش 

ادو پرفیوم زنانه هرمس کلی کالش محصول فرانسه در سال 2007 است. برند تولید کننده این عطر، هرمس کلی کالش را در گروه بویایی گلی چوبی مُشکی عرضه کرد. ادکلن زنانه هرمس کلی کالش از ترکیب آمیزه های گلی چوبی مُشکی بسیار معطر و خوشبوی گریپ فروت، گل برف، نرگس در نت اولیه عطر، رز، گل ابریشم، گل مریم در نت میانی و زنبق، چرم در نت پایانی عطر به وجود آمده است. علاقمندان به این عطر برای خرید عطر و ادکلن آنلاین هرمس کلی کالش به فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن مراجعه کنند. عطرساز برجسته این عطر زنانه ژان کلود النا، نام داشت.

هرمس تویلی د هرمس 

عطر زنانه هرمس تویلی د هرمس عطری چهارفصل و معتدل است و در دسته عطرهای گلی و زنانه دسته بندی می شود. هرمس  این عطر را در سال 2017 منتشر کرد. خرید آنلاین ادکلن اصل هرمس تویلی د هرمس را به شما توصیه می کنیم. ادکلن زنانه هرمس تویلی د هرمس از کنار هم قرار دادن اسانس های زنجبیل و گل مریم و چوب صندل سفید به وجود آمده است. قیمت ادکلن هرمس تویلی د هرمس را با کلیک بر روی نام عطر مشاهده کنید.

ادو تویلت زنانه هرمس او دس مرویلس 

عطر هرمس او دس مرویلس محصول کشور فرانسه و ساخت سال 2004 است. عطری خنک و تابستانی و زنانه و بسیار خوشبو و دلپذیر. هرمس این ادکلن اورجینال را از ترکیب آمیزه های بسیار لطیف شرقی چوبی خلق کرد. ترکیب بسیار خارق العاده و جذاب از اسانس های معطر پرتقال، لیمو ترش، لامی و کهربا، بنفشه، فلفل، فلفل صورتی و خزه درخت بلوط، خس خس، سدر، درخت نراد در کنار یکدیگر. خريد عطر اينترنتي زنانه  هرمس او دس مرویلس تنها از فروشگاه عطر امن و مطمئن توصیه می شود.

ادکلن زنانه هرمس ژور دهرمس ابسولو 

هرمس در سال 2014، ادو پرفیوم هرمس ژور دهرمس ابسولو را روانه بازار کرد. هرمس برند تولید کننده این عطر، هرمس ژور دهرمس ابسولو را در گروه بویایی رایحه های گلی عرضه کرد. عطر و ادکلن زنانه هرمس ژور دهرمس ابسولو از ترکیب آمیزه های رایحه های گلی و ترکیب اسانس های زیر به وجود آمده است. 
اسانس اولیه عطر گریپ فروت، شکوفه زردآلو، اسانس میانی: یاس، گاردنیای یاسمنی، گل‌های معطر و اسانس پایه خزه درخت بلوط، روایح چوبی است.
علاقمندان به این عطر برای خرید عطر و ادکلن اینترنتی هرمس ژور دهرمس ابسولو به فروشگاه اینترنتی ادکلن اورجینال مراجعه کنند. عطرساز برجسته این ادکلن زنانه ژان کلود النا، نام داشت.



امتیاز :

برچسب ها : هرمس , خرید عطر اینترنتی زنانه , خرید آنلاین ادکلن اصل ,
5 عطر زنانه محبوب و برتر برند فرانسوی هرمس نوشته شده در پنجشنبه 31 تیر 1400 ساعت 12:05
توسط : مدیر سایت

عطر، مکمل هر نوع لباسی است، چه مجلسی و چه راحت. اما طرز استفاده صحیح از عطر، به اندازه انتخاب آن مهم است.


به هنگام انتخاب باید توجه داشته باشید که مارک عطر دلیل بر خوشبو بودنش نیست. قبل از خریدن عطر، اول تست کنید، تست بوی اولیه و بوی نهایی. بوی اولیه، بویی است که عطر در همان لحظه دارد. بوی نهایی، که اصل‌کاری همین است، بویی است که بعد از چند دقیقه معلوم می‌شود. برای اینکه ببینید بوی نهایی را می‌پسندید یا نه، عطر را به پشت مچ دست خود بزنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید و دوباره بو کنید. خوشتان می‌آید؟ برای اینکه راحت تر تصمیم بگیرید به یک فروشگاه رفته و از آنها راهنمایی بگیرید.

قبل از عطر زدن، حمام کنید. پوست اگر مرطوب باشد عطر بیشتری جذب می‌کند. پس اگر شب حمام می‌کنید بدانید که اگر عطر بزنید به اندازه صبح ماندگاری نخواهد داشت. چون صبح، پوست‌تان خشک می‌شود.


در نقاطی که ضربان وجود دارد، لوسیون بمالید. نقاط ضربان دار پشت مچ، خمیدگی آرنج، پشت گردن، پشت زانوها و پشت مچ پا هستند. لوسیون نباید معطر باشد، در غیر این صورت باید عطری مشابه عطر شما داشته باشد. یک تا دو دقیقه صبر کنید تا لوسیون خشک شود.

عطر را روی نقاط ضربان دار اسپری کنید. حتی اگر عطر بسیار ملایم است، روی هر نقطه یک بار اسپری کنید. هیچ کس از کسی که زیادی بوی عطر بدهد خوشش نمی‌آید.

به عطر خود اعتماد داشته باشید. با شیشه عطر یا ادکلن را خالی نکنید. تنها یکی دو پاف از عطر کافی‌ست. به مقدار کمی از آن مصرف کنید. اما به یاد داشته باشید که پس از استعمال، قرار گرفتن در معرض آفتاب، منجر به کاهش رایحه می‌شود.

علاوه بر نکات فوق، این نکته‌ها نیز کاربردی هستند:
برخی افراد عطری مخصوص خود انتخاب و استعمال می‌کنند. بدین ترتیب هر زمان کسی بوی آن عطر را استشمام کند، یاد آنها می‌افتد.

عطر را به پشت گردن اسپری کنید تا هر وقت که به موهایتان دست کشیدید بوی عطر بلند شود.

اگر به هر دلیلی از مصرف مستقیم عطر یا ادکلن خوشتان نمی‌‌آید، از شامپو بدن معطر و لوسیونی با بوی مشابه استفاده کنید.

هر کسی، محدوده ای از بو برای خود دارد که تقریباً به اندازه درازای دست است. هیچ کس نباید بوی شما را حس کند مگر اینکه وارد این محدوده شود. عطر باید پیامی باشد به کسی که با شما تماس داشته و ارتباط برقرار می‌کند.

مچ دست‌ها را به هم نمالید. چون گرمایی که ایجاد می شود عطر را از بین می‌برد.

بهتر است عطر را به لباس نزنید. چرا که علاوه بر ماندن لکه بر روی آن، بو به جای خود شما روی لباس باقی می‌ماند.

منبع:تبیان



امتیاز :

برچسب ها : عطر ,
نکاتی در رابطه با استعمال مناسب و ماندگاری عطر - آرایشی نوشته شده در شنبه 22 خرداد 1400 ساعت 14:52
توسط : مدیر سایت

امروزه بیش از 5 هزار ماده مختلف به عنوان خوشبوکننده و عطر مصرف می شود. از هر یک از این عطرها نیز می توان ده ها ماده حساسیت زا را جدا کرد که خوشبختانه فقط مقدار اندکی از این طیف وسیع مواد باعث ایجاد حساسیت های واقعی و شدید می شوند.

راهنمای خرید عطرهای بدون حساسیت

در اینجا به برخی از شایع ترین مواد موجود در عطرها و خوشبوکننده ها(که معمولا قبل از تولید عطر برای انجام آزمایش های حساسیتی مورد استفاده قرار می گیرد) اشاره خواهیم کرد.

 سینامیک الکل و سینامیک آلدئید

سینامیک الکل و سینامیک آلدئید از مشهورترین این مواد هستند که هر دو به عنوان خوشبوکننده در عطرها، مواد آرایشی بهداشتی، دئودرانت ها، شوینده های خانگی و خشکشویی ها، صابون و سایر مواد شوینده از قبیل شامپوها و خمیردندان ها مصرف می شوند.

لازم به ذکر است این دو ماده در برخی از نوشیدنی ها از قبیل کولا و نیز به عنوان ماده نگهدارنده گوشت و سایر موادغذایی نیز کاربرد داشته و به تنهایی در عطرها یافت نمی شود.

اوژنول و بوی رز و بنفشه

ماده بعدی به نام اوژنول بوی قوی و تندی داشته و می توان آن را در گل های رز و بنفشه سراغ گرفت و امروزه هم به عنوان خوشبوکننده در عطرها، دئودرانت ها، محصولات مو و محصولات بعد از اصلاح مصرف می شود. علاوه بر این، این ماده در اکثر محصولات بهداشتی دهان و دندان کاربرد دارد و به عنوان ماده نگهدارنده (به علت خواص ضدباکتریال و ضدقارچی) در برخی از محصولات غذایی و نیز بهداشتی به کار می رود. ایزواوژنول نیز ماده دیگری است که از ایزومریزاسیون ماده قبلی به دست آمده و به طور طبیعی نیز در جوز هندی و برخی از گیاهان قابل دسترس است.

گرانیول و بوی رز و یاسمن

ماده بعدی گرانیول است که معمولا بوی شیرینی داشته و در گل هایی مانند رز و یاسمن یافت می شود و در اکثر عطرها و محصولات آرایشی صورت و محصولات بهداشتی پوست از آن استفاده می شود.

آمیل سینامیک و عطر یاسمن

ماده بعدی a آمیل سینامیک الکل است که معمولا به طور مصنوعی ساخته شده و به عطرها افزوده می شود و بویی همانند بوی تغلیظ یافته یاسمن را به عطر اضافه می کند و البته در اکثر صابو ن ها، خمیر دندان ها و محصولات بهداشتی نیز قابل استفاده است.

پوست های چرب عطر را بهتر و مدت زمان زیادتری در خود نگه می دارند.

سیترونل و بوی شیرین

ماده بعدی هیدروکسی سیترونل است که باز بوی شیرینی داشته و معمولا به طور مصنوعی ساخته می شود و در اکثر عطرها، صابون ها و محصولات آرایشی و کرم های چشم کاربرد داشته و علاوه بر این خواص ضدباکتریال و ضدعفونی کننده نیز دارد.

همان طور که ذکر شد ده ها و صدها مواد مختلف در ترکیب عطرها و دئودرانت ها وجود دارد و مواد فوق نمونه کوچکی از شایع ترین مواد حساسیت زای موجود در عطرها را شامل می شود.

واکنش شایع به این مواد به طور شایع در ناحیه صورت، گردن، دست ها و بازوها ظاهر می شود. این واکنش به طور شایع با قرمزی، تورم و خارش همراه است که گاهی چند ساعت و گاهی یک تا دو روز بعد از شروع مصرف خود را نشان می دهد. خشکی و سوزش و گاهی ایجاد تاول های ریز نیز در ناحیه مشاهده می شود.

شما حساس به عطر هستید؟

اگر بخواهیم به طور دقیق نشان دهیم که آیا کسی به عطر یا دئودرانت حساسیت دارد یا نه، باید تست پوستی به نام پچ تست انجام شود. چنین تستی در صورتی که به طور دقیق انجام شود، می تواند حساسیت به 75 ماده حساسیت زا را به شما نشان دهد. به طوری که یک فرد با تست مثبت به احتمال زیاد حساسیت به یک یا چند ماده موجود در عطرها را خواهد داشت.

نتیجه تست ها و بررسی ها در جوامع مختلف نشانگر آن است که به طور متوسط 1 تا 2 درصد جمعیت هر جامعه به این مواد حساسیت دارند که طیف این حساسیت ها از موارد خفیف و قابل چشم پوشی تا موارد شدید و خطرناک را شامل می شود.

ولی موضوع اینجا است که انجام این تست های آزمایشگاهی برای تمام افراد جامعه عملا امکان پذیر نیست. چاره چیست؟ در این مورد تست توسط خود فرد و قبل از آغاز استفاده از یک عطر خاص قابل انجام است.

برای این کار توصیه می شود منطقه های کوچکی را در ناحیه گردن یا بازوی خود انتخاب کرده و بعد از یک بار مصرف عطر موردنظر تا چند روز محل مورد نظر را بررسی کنید. بعد از چند روز چنانچه واکنشی در ناحیه مصرف وجود نداشته باشد، بعید است که شما واکنش آلرژیک به ماده موردنظر نشان دهید، هرچند که باز هم احتمال واکنش های حساسیت تماسی را نباید از نظر دور داشت.
عطر زدن

عطر روی پوست باشد یا روی لباس؟ 

عطریات اكثرا برای به كار بردن روی پوست طراحی شده اند.

البته این نکته هم مهم است که نوع پوست بر روی رایحه منعکس شده از عطر تاثیر دارد به عبارت دیگر برای هر پوستی باید عطر مناسب خودش را انتخاب نمود. تفاوت پوست های مختلف عمدتا در میزان چربی، رنگ پوست و اسیدیته آن ها است.

مثلا پوست را بر اساس میزان چربی به 4 نوع چرب، خشک، نرمال و ترکیبی تقسیم بندی می کنند.پوست های چرب عطر را بهتر و مدت زمان زیادتری در خود نگه می دارند.

همچنین می توان گفت افرادی كه پوست روشن و بلوند دارند بهتراست از رایحه گل استفاده كنند و پوست گندمی ها از رایحه های مشرق زمینی. بهتر است عطر بر روی نقاطی از پوست به کار برده شوند که در زیر آن نبض تپبنده وجود داشته باشد یا در نقاطی که حرارت بدن بیشتر است چون خون در زیر این نقاط با فشار بیشتری جریان دارد و حرارت حاصل از آن همانند یک پمپ تراوش رایحه عمل کرده و باعث می شود رایحه به خوبی از روی پوست منعکس شود.

نحوه استفاده صحیح از عطر

1- عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده كنید. نقاطی كه جریان خون قوی و پوست گـرم تر از دیگر نقاط می بـاشد مانند مچ دست، پشت گوش، قـفسه سیـنـه، گـردن، پـشـت زانوها و داخل آرنج ها.

2- عطر را به صورت چند لایه استفاده كنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

3- پس از 4-3 ساعت معمولا باید مجددا به خودتان عطر بزنید.

4- عطر را در هوای روبروی خود اسپری كرده و از آن عبـور كـنـید. بـا ایـن كـار عـطـر به طور یكنواخت روی بدن شما می نشیند.

5- هیچگاه عطر را مستقیما روی لباس خود بكار نبرید زیرا ممكن است ایجاد لك كند.

6- زمان امتحان عطر هنگام خرید، اجازه دهید حداقل عـطر بـه مدت 10 دقیقه روی پوست شما باقی بماند و زمانی كه بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمیخته مـی گردد ایجاد بوی متفاوتی خواهد كرد. با این كار انتخاب بهتری خواهید كرد همـچنین بیش از 3 عطر را همزمان امتحان نكنید چون بینی شما دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت.

افرادی که پوست هایی با رطوبت و چربی زیاد دارند، فعالیت شیمیایی بدن شان بیشتر است. این چربی اضافی روی سطح پوست می تواند با ادکلن ترکیب شده و عطر دوام بیشتری پیدا کند. اما این چربی زیاد ممکن است همچنین باعث شود که رایحه ی عطر تغییر کرده و به بویی ناخوشایند تبدیل شود.

برای جلوگیری از این مسئله، در طی روز از مقدار کمتری ادکلن استفاده کنید یا این که از ادکلن هایی با بویی ضعیف تر یا عطرهایی که کمتر با عطر مشک و بیشتر با عطر میوه ها و گل ها ساخته شده باشد استفاده کنید. ادکلن هایی که برای فصل تابستان ساخته شده اند برای مردهایی که پوست چرب دارند بهترین نوع به حساب می آیند.

منبع: تبیان



امتیاز :

برچسب ها : عطر ,
عطر منهای آلرژی نوشته شده در شنبه 22 خرداد 1400 ساعت 14:47
توسط : مدیر سایت

هرمس تویلی د هرمس

HERMES - Twilly d’Hermes

عطر ادکلن هرمس تویلی د هرمس عطر زنانه و معتدل از برند فرانسوی هرمس است. یک ادو پرفیوم زنانه و فوق العاده عالی و منحصر به فرد که به خوبی با سلیقه بانوان هماهنگ شده است. این عطر زنانه رایحه ای گُلی و بسیار شیک و ماندگار دارد. عطر ادکلن زنانه هرمس تویلی د هرمس، در دسته عطرهای نسبتاً جدید و خوشبوست که با الهام گیری از روسری های ابریشمی نازک و رنگارنگ خلق شده است. خالق این عطر زنانه کریستین ناگل است. او این عطر را با هدف دستیابی به عطر گلفام و طراوت بخش خلق کرده است. این عطر زنانه عناصری چون سرزندگی و جوانی را در خود نهفته دارد که به هیچ وجه عادی و تکراری نمی شود.

مهمترین سرچشمه الهام برای این عطرساز برجسته روح آزاد، رها و پیش بینی ناپذیر دختران جوان است.

عطر ادکلن زنانه هرمس تویلی د هرمس خط بویی بسیار جذاب و دلنشین دارد. برند هرمس طراحی بسیار زیبایی برای شیشه عطر در نظر گرفته است. شیشه پاستیلی رنگ و درب مشکی که با یک ربان رنگی بسیار زیبا مزین شده است. طراحی به ظاهر ساده اما بسیار جذاب!
عطر ادکلن هرمس تویلی د هرمس عطری مناسب و جذاب برای بانوان جوان زیر 30 سال است. این عطر زنانه عضوی جدانشدنی از استایل روزانه بانوانی است که عاشق عطرهای گلی هستند.
عطر ادکلن هرمس تویلی د هرمس محصول 2017 برند هرمس و ساخت فرانسه است. عطار عطر ادکلن هرمس تویلی د هرمس کریستین ناگل است. عطرسازی بسیار حاذق و ماهر که هنرمندیهایی کاملاً خلاقانه که تاکنون از خود به جای گذاشته است.
کریستین ناگل هرمس تویلی د هرمس را از ترکیب سه رایحه خاص زنجبیل، گل مریم و چوب صندل سفید ساخت. 

رایحه عطر ادکلن زنانه هرمس تویلی د هرمس از نظر رایحه ای، ماندگاری، پخش بو و طراحی ظاهری شیشه عطر نمره عالی از سوی مصرف کنندگان آن دریافت می کند.
هرمس تویلی د هرمس در دسته عطرهای نوع ادو پرفیوم قرار دارد. ادو پرفیومی بسیار خوشبو، با کیفیت و جذاب که سرشت گُلی دارد. بانوان علاقمند به عطرهای گلی تجربه ای ناب با هرمس تویلی د هرمس خواهند داشت. 
برند هرمس تبحری شگرفت در تولید انواع عطرهای زنانه و مردانه در انواع رایحه ها دارد. عطرهایی که در سرتاسر جهان طرفداران زیادی پیداد کرده اند. هرمس هرمس تویلی د هرمس یکی از انواع عطرهای زنانه این برند است. یک درخشش ناب از میان انواع عطرهای زنانه گلی که افتخار تولید آن متعلق به کمپانی هرمس است.

هرمس اعتبار جهانی بالایی در میان عطرسازان برجسته دارد. این اعتبار باعث شده که عطرسازان برجسته زیادی مثل کریستین ناگل علاقمند به همکاری با آن باشند.

هرمس تویلی د هرمس به عنوان عطری کاملاً روزانه شناخته می شود. رایحه معتدل و روزانه مناسب خانم های جوان برای استفاده در محیط کاری، منزل، مهمانی و تولد های روزانه، اماکن عمومی و ...  
قیمت ادکلن زنانه هرمس تویلی د هرمس متوسط رو به بالاست. این عطر زنانه در فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن در حجم 85 میل در شیشه های اصلی کارخانه و 7.5 مینیاتوری عطر و 2 میل سمپل عرضه و به فروش می رسد.



امتیاز :

برچسب ها : عطر , ادکلن , ادکلن زنانه , عطر زنانه , هرمس , ادو پرفیوم ,
ادکلن زنانه هرمس تویلی د هرمس نوشته شده در شنبه 22 خرداد 1400 ساعت 13:18
توسط : مدیر سایت

روش صحیح عطر زدن

عطر زدن

از مقدار زیاد عطر استفاده نکنید

درست است که با استفاده از حجم بیشتری از ادکلن یا عطر می توانید تاثیر بوی آن را به ظاهر تا حدودی بیشتر کنید، ولی این امر درست نیست. اگر شما از مقدار زیادی عطر ایا ادکلن استفاده کنید، آن رایحه دلنشین عطر دیگر به مشام نخواهد رسید.

از مقدار کم عطر یا ادکلن استفاده نکنید

این موضوع در رابطه با حجم کم عطر هم صادق است. اگر حجم مورد استفاده عطر و یا ادکلن کم باشد، شما در مدت زمانی کم، با از دست رفتن رایحه مواجه خواهید شد.

مقدار دقیق استفاده از عطر یا ادکلن کاملا بستگی به نوع رایحه و عطر شما و البته کیفیت آن دارد که مطمئنا در کیفیت های بالاتر، به حجم کمتری عطر نیاز دارید.

جاهایی که باید عطر بزنید

در رابطه با عطرهای با کیفیت و البته قوی پیشنهاد سازندگان این است که در محل هایی از بدن که جریان قوی تری از خون عبور می کند و در نتیجه دما در آن ناحیه کمی بیشتر است، عطر را استفاده کنید. دو تا از بهترین محل های بدن برای زدن عطر، مچ دست و گلو هستند.
بسیاری از افراد عطر را در زیر بغل می زنند که با توجه به تعریق بیشتر در این ناحیه کاملا طبیعی است که ضمن ایجاد مشکلات پوستی در اثر واکنش های شیمیایی، بوی ناخوشایندی هم در اثر ترکیب این دو ایجاد شود

اگر از ادکن ها و عطرهای ضعیف تر استفاده می کنید، بهترین مکان برای عطر زدن پشت گوش ها یا قفسه سینه است.

همچنین از دیگر محل های توصیه شده برای این گونه عطرها می توان به داخل آرنج و پشت زانو اشاره کرد.

از فاصله 10 تا 15 سانتی عطر را اسپری کنید

بسته به نوع ادکلن و البته اسپری کننده آن، بهترین فاصله چیزی حدود 10 تا 15 سانتی متری برای اسپری کردن ادکلن یا عطر است که با این روش، بیشترین ماندگاری و البته بهترین رایحه را به شما و اطرافیان خواهد داد. پس از فواصل خیلی نزدیک، یا خیلی دور عطر و ادکلن را اسپری نکنید.

از پخش کردن عطر با دست ها خودداری کنید

بسیار دیده شده است که پس از استفاده از عطر و ادکلن ، با مالیدن دست ها به هم سعی در پخش کردن عطر دارند که این امر غلط است. بهتر است تنها عطر را اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود.
عطر و ادکلن

نکات مهم عطر زدن

- دما تاثیر بسزایی در انتشار رایحه عطر دارد. در دماهای بالاتر عطر بیشتر منتشر می شود و در دماهای سرد و پایین تر برژس است. پس در فصول و مکان های گرم عطر ملایم تر و در فصول و مکان های سرد از عطر قوی تر استفاده کنید.

- در زمان مناسب عطر بزنید. باید این نکته را بدانید که عطر را می بایست زمانی که منافذ پوست باز هستند استفاده کنید. پس بعد از استحمام، بهترین زمان است.

- بهترین زمان برای استشمام عطر، عصر و نزدیک غروب است.

- عطر را در محل هایی که عرق می کنید نزنید. بسیاری از افراد عطر را در زیر بغل استفاده می کنند که با توجه به تعریق بیشتر در این ناحیه کاملا طبیعی است که ضمن ایجاد مشکلات پوستی در اثر واکنش های شیمیایی، بوی ناخوشایندی هم در اثر ترکیب این دو ایجاد شود.

- هنگام استفاده از عطر مراقب لکه، مخصوصا بر روی لباس های روشن باشید. هر چند توصیه درست آن است که عطر و ادکلن بر روی بدن استفاده شوند، نه روی لباس.

- حتی با کیفیت ترین و غلیظ ترین عطرها هم فقط یک روز روی بدن شما دوام می آورند.

- درب شیشه عطر را حتما ببندید.

- برای تست کردن و یا چک کردن بوی واقعی یک عطر، بهترین روش این است که عطر را بر روی یک دستمال یا دستمال کاغذی بزنید. سپس در مقابل صورت خود، آن دستمال را در هوا حرکت دهید.

  • عطر و ادکلن را به شدت از تابش نور خورشید دور نگه دارید، بلکه در مکان تاریک و خنک نگه دارید. در نهایت اینکه هر چقدر یک عطر چرب تر باشد، مطمئنا غلیظ تر و خالص تر است.

منبع: تبیان



امتیاز :

برچسب ها : عطر ,
روش صحیح عطر زدن نوشته شده در جمعه 14 خرداد 1400 ساعت 12:39
توسط : مدیر سایت

بولگاری به عنوان یکی از برترین برندهای تولیدکننده عطر و ادکلن شناخته شده است. بولگاری یک برند ایتالیایی است. شرکت ایتالیایی بولگاری با نام خانوادگی موسس آن کمپانی راه اندازی شد. امروزه با سبک زندگی نوین و توجه ویژه افراد به استایل روزمره، استفاده از عطر و ادکلن به طرز وسیعی در میان مردم رواج پیدا کرده است. بولگاری مانند دیگر برندهای مطرح عطر تمام سعی و کوشش خود را در تولید برترین عطر و ادکلن های روز دنیا برای پوشش انواع سلیقه ها کرده است. 
بولگاری با تولید انواع عطر زنانه و عطر مردانه، با کیفیتی بسیار بالا و مناسب در بین مردم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده است. 
در میان انواع عطر مردانه تولید شده توسط این برند، بولگاری آکوا پور هوم یا BVLGARI - Aqva Pour Homme یکی از عطرهای قدیمی، محبوب و پرفروش مردانه است.
بولگاری عطر مردانه بولگاری آکوا پور هوم را در سال 2005 عرضه کرد. این عطر مردانه بطری بسیار شکیل و زیبایی دارد. بطری دایره ای شکل با یک درب نقره ای رنگ بسیار زیبا که با آرم زیبای بولگاری مزین شده است. این بطری عطر مردانه در حجم 100 میل در شیشه و طراحی عطر اصل و و در شیشه های 100 میل با بسته بندی تستر عطر بسته بندی شده است.
می توان بولگاری آکوا پور هوم را بدون شک یکی از محبوب ترین و به یادماندنی ترین عطرهای تولیدی بولگاری در دهه های اخیر دانست. این ادکلن مردانه، بوی لطیف و بسیار جذابی دارد. ادکلن خنک و بسیار سبک و دوست داشتنی که به قدری جذاب و پرفروش است و فروش بالایی دارد که ادکلن های زیادی مشابه با رایحه آن تولید شده است. 
در ساخت این ادکلن پرفروش که فرمول ساخت آن توسط عطرسازی با نام ژاک کاوالیه مطرح شد از ترکیبات خنک جذابی مانند نارنگی ماندارین، پرتقال و برگ درخت نارنج به عنوان اسانس اولیه عطر استفاده شده است. این ترکیبات در همان ابتدای افشاندن عطر منتشر می شود. اسطوخودوس، جلبک دریایی و گل پنبه، روایح موجود در نت میانی عطر هستند. این روایح دقایقی بعد از محو شدن اسانس های میانی شنیده می شوند. بعد از اسانس های میانی، بوی کهربا، نعناع هندی، سدر، روایح چوبی و سالویا اسکلاریا شنیده می شوند. این مجموعه اسانس ها، در نت پایه عطر موجود هستند. روایح اصلی عطر که ماندگار می شوند.
بولگاری آکوا پور هوم، رایحه، ماندگاری، پخش بو ی مناسبی دارد. 
بولگاری آکوا پور هوم را به عنوان یک عطر روزانه بسیار مناسب با قیمت نسبتاً مناسب به شما توصیه می کنیم. بولگاری آکوا پور هوم بیشتر مناسب مردان جوان، پسران و مردان میانسال که دل جوانی دارند است. بولگاری آکوا پور هوم به عنوان عطر نیمه رسمی هم شناخته می شود. بولگاری آکوا پور هوم برای استفاده در روزهای گرم تابستان بسیار مناسب است و تا حدود زیادی گرمای فصل تابستان را دلنوازتر و لذت بخش تر می کند.



امتیاز :

برچسب ها : عطر مردانه , ادکلن مردانه , عطر , ادکلن , بولگاری , عطر اصل ,
ادو تویلت مردانه بولگاری آکوا پور هوم نوشته شده در جمعه 14 خرداد 1400 ساعت 12:33
توسط : مدیر سایت

صفحات سایت

تعداد صفحات : 20





کلیه حقوق این سایت ، متعلق به rozperfume می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .